Hoe moet ik een mp4 bestand omzetten in een mp3 bestand?

Het zijn muziek bestanden, ik wil ze op mijn mobiel overzetten alleen dat kan ik niet, want het moet mp3 zijn en het zijn mp4 bestanden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

Ik moet mijn voorgangers tegenspreken, MP4 is wel degelijk óók een audio-bestandsformaat echter is deze minder bekend.
Men kent mp4 ook wel mpeg-4 inderdaad hoofdzakelijk als videoformaat.

MP4 zou ooit de opvolger worden van MP3 en hiermee MP3 laten verdwijnen, echter is dit nooit gebeurt.

"Being quite often used as the alternative to *.mp3 on an Apple iPod and in iTunes, *.mp4 is still not as widely used in computer and hardware players as the *.mp3 in spite of the higher quality of the AAC codec." -aldus de 2e link.

Probeer eens met fre:ac, die lijkt het te kunnen (kan ook meteen alle files in 1 keer):
http://www.freac.org/

Of online:
http://www.youconvertit.com/ConvertFiles.aspx
http://www.convertfiles.com/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Via youtube converter kan je verschillende programma's kiezen voor te installeren.
Je hebt dus ook een functie voor mobielen. Als je die wil installeren vragen ze je merk en type van gsm. Na het installeren doe je het programma open. Je selecteert je mp4 bestand en laat het verwerken/omzetten tot mp3/gsm formaat. Nadien kan je deze naar je gsm downloaden via usbkabel van je gsm of via andere aan pc verbindbare middelen van je gsm.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb 92 nummers die omgezet moeten worden hoe kan ik dit ineens doen?
Ik snap niet waarom me een mp4 bestand wil omzetten naar een mp3 bestand want een mp4 bestand is een videobestand en mp3 een geluid bestand als je het toch graag wilt omzetten is hier een programma waar mee ik stuur een foto met het logo
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Even voor de duidelijkheid: dit programma heet Handbrake.