kan ik bij de gemeente Amsterdam mijn geboortebewijs opvragen?

Ik wil bewijzen dat ik een kind ben van Alexander Frank en Maria Cornelia Rours. Ik ben geboren 18 december 1937. Kan ik de geboorteakte bestellen per e-mail?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als niet op jouw geboortebewijs staat dat jij het kind bent van die twee ga je het daar ook niet mee bewijzen natuurlijk.

Antwoorden (2)

Dit kan alleen als u daar ook daadwerkelijk geboren bent.

Zie voor meer info:
http://www.amsterdam.nl/veelgevraagd?caseid=%7B626796e2-c63e-4f71-8458-d95fa2b1280a%7D
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een geboorteakte kunt u op vier manieren aanvragen: online, aan de balie, schriftelijk of per fax.
Alleen mogelijk als Amsterdam uw geboorteplaats is
U kunt uw geboorteakte alleen bij de Gemeente Amsterdam opvragen als u hier geboren bent. Woont u in Amsterdam, maar bent u in een andere Nederlandse gemeente geboren, dan moet u uw geboorteakte opvragen bij die andere gemeente.
Reden vermelden bij aanvraag
Vermeld bij uw aanvraag waarvoor u de geboorteakte nodig hebt. Zo kan de gemeente vaststellen of u een afschrift of een uittreksel van de geboorteakte moet krijgen. Dit is afhankelijk van de instantie die het document van u wil hebben. Een afschrift is een kopie van de akte, een uittreksel is een samenvatting. De documenten zijn allebei even duur. De akte zelf blijft eigendom van de gemeente. Ook als u verhuist naar een andere gemeente of een ander land.

Online Gebruik het digitale formulier op deze pagina. Als u niet in Amsterdam woont, moet u bij de aanvraag een scan van uw identiteitsbewijs uploaden. Het afschrift of het uittreksel van de akte wordt na ongeveer vijf werkdagen opgestuurd. Een geboorteakte uit 2012 of eerder vraagt u aan bij Stadsdeel Centrum.
Geboorteakte uit 1985 of eerder: het afschrift of het uittreksel van de akte wordt binnen vijf werkdagen opgestuurd. De postbezorging kan drie dagen duren.
€ 12,10
Een schriftelijke aanvraag is alleen mogelijk voor een akte uit 2012 of eerder.
Stuur een brief naar Dienst Basisinformatie. Zet in de brief het geboortejaar en uw naam en adres. Vermeld ook waarvoor u de geboorteakte nodig hebt. Onderteken de brief en doe er een kopie bij van een geldig identiteitsbewijs van uzelf. Let op: u krijgt geen ontvangstbevestiging van uw aanvraag.
Het afschrift of het uittreksel van de geboorteakte wordt na ongeveer drie weken opgestuurd. De postbezorging kan drie dagen duren. € 12,10 U krijgt een acceptgiro bij het afschrift of het uittreksel.
Per fax
Een aanvraag per fax is alleen mogelijk voor een akte uit 2012 of eerder.