Hoe kom ik nog bij oude e-mails na het opzeggen van mijn abonnement?

Ik wil van provider veranderen, maar nog wel bij mijn oude e-mails kunnen op mijn computer. Ik wil geen pack-abonnement afsluiten want dat vind ik te duur voor wat ik nodig heb.
Hoe kan ik, zonder het aangaan van een pack-abo bij mijn oude provider, toch nog bij mijn oude e-mails komen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je je oude e-mails in een e-mailprogramma hebt staan op je computer, bijvoorbeeld in Outlook (express), dan heb je je mailtjes al. Eventueel kun je in dat programma een back-up maken van je mailbox, zodat je er later altijd nog bij kunt.

Dat doet u door een programma te installeren op uw computer waarmee u uw e-mails kunt beheren. Versturen en ontvangen bedoel ik daarmee. Zo'n programma download (met de juiste instellingen) uw e-mails van de provider (het bedrijf waar je je internet abonnement hebt afgesloten) of een andere partij die deze e-mailservice aanbiedt. Zodra de e-mails zijn gedownload, staan die zowel bij de provider als ook in het programma waarmee u de e-mails kunt beheren. Daarmee staan de e-mail dus ook op uw lokale computer zodat u het internet abonnement kunt opzeggen zonder dat u uw e-mails krijt bent. Een voorbeeld van een e-mailprogramma is Outlook. Bel uw provider en vraag naar de SMTP gegevens voor uw e-mail. Met deze gegevens kan kennis of een computerwinkel een backup maken van uw e-mail. Voor de toekomst is het misschien handig om een e-mail account te nemen die u kunt benaderen via een internet browser (zoals bijvoorbeeld: Internet Explorer, Firefox of Chrome). Uw e-mail staat dan ergens op het internet opgeslagen en is volledig gescheiden van uw internet abonnement (provider). Een voorbeeld van een gratis e-mailaccount die via een browser is te benaderen: www.gmail.com. (En handige Harrie kan ook in zo'n account uw oude mails krijgen).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100