Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Merk je veel verschil tussen HDMI en scart?

Ik heb net een nieuwe televisie gekregen omdat ik ben geslaagd, ik had eerst een ouwe kast en nu een LCD HDD tv.
Hier kan dus ook een HDMI kabel in maar heeft dit echt zo veel verschil dan als je het met een scart kabel doet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt iedereen!
Kan helaas nog geen duimpjes geven dus dan maar zo bedanken...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je bijvoorbeeld een PS3/Xbox hebt is het een verschil van dag en nacht. Technisch gezien ga je dan van 480i/576i naar 720p/1080i of zelfs 1080p. (dat zijn het aantal horizontale beeldlijnen)

Ik heb al jaren geen SCART meer aan mijn TV hangen, behalve dan als mijn vriendin M MarioKart op de Gamecube wil spelen. Dat ziet er dan ook totaal niet meer uit (op een 1080p tv, op de ouwe beeldbuis in de slaapkamer is het prima).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb een PS3 en wou de HDMI daar aan aansluiten dus heb ik het meeste gehad aan dit antwoord, bedankt!!!

Andere antwoorden (3)

ja, dit is een best verschil.
HDMI is veel scherper, mits je een redelijke kabel hebt.
als je de mogelijkheid hebt, zal ik zeker voor hdmi gaan.
vergelijk ze maar eens met elkaar, je ziet duidelijk verschil ;)

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De beeldkwaliteit is wel een stuk beter met HDMI, volgens mij kan scart ook geen full hd resolutie gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met HDMI heb je de mogelijkheid om HD-beelden door te sturen. Via Scart niet. Als je op je tv een HD-apparaat aansluit (decoder, bluray speler, spelconsole) dan is het dus aan te raden om HDMI te gebruiken. Anders benut je de HD-mogelijkheid van je tv niet.
(Lees meer...)
bamibal
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding