Foto scannen kun je het best met een fatsoenlijke scanner, er zijn er genoeg te koop. Zelf in het bezit van een Epson Perfection V300 photo. Daarmee kan ik ook dia's en negatieven scannen. Foto's bewerken, kan met Photoshop, maar dat is duur en kan misschien wel te veel. Als het goed is heb je al iPhoto bij je Mac geleverd gekregen. Daarmee kun je veel voorkomende bewerkingen doen. Iets dergelijks doet Picasa (van Google) ook, en ook dat is gratis. Voor weinig geld (35 euro) is er bijv. het veel uitgebreidere Graphic Converter. (http://www.lemkesoft.de/)
Afdrukken kun je op heel veel kleurenprinters. Niet alle printers hebben software voor de Mac, dus daar moet je wel op letten. Als je (veel) foto's gaat printen koop dan een kleurenlaser printer, die zijn in aanschaf een pietsie duurder dan een inkjet, maar uiteindelijk in het gebruik een stuk goedkoper. Ook zijn ze, als er fotokwaliteit afgedrukt moet worden, veel sneller.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
thanks!

Andere antwoorden (1)

Een kleurenscanner kopen, een foto bewerkingsprogramma (zoals photoshop) kopen, en een kleurenprinter kopen.

Alles aansluiten en installeren.