Hallo. Ik heb een groot probleem. Mijn laptop start niet meer. Hiervoor werkte google chrome ook al heel traag. Weet iemand hoe ik dat kan oplossen?

Elke keer als ik hem aanzet komt er een zwart scherm waarop staat: Intel UNDI , PXE-2.0 (build 083)
Copyright (C) 1997-2000 Intel Corporation
For Atheros PCIE Ethernet Controller v2.0.2.7(11/02/10)
Check cable connection!
PXE-MOF : Exiting Intel PXE ROM.
No bootable device -- insert boot disk and press any key

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.8K

Antwoorden (4)

Vond volgende oplossing via google:
Uw computer probeert op te starten vanaf de netwerkkaart. Het moet in de BIOS worden veranderd. Bij opstarten van de computer, houdt u kort op de F1 of F2-toets om in de BIOS. Ga in de sectie Boot en vind de optie om te booten vanaf PXE en vink het of te verwijderen of uit te schakelen.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je uitleg maar het laatste begrijp ik niet. Ik heb op F2 gedrukt en heb voor de selectie BOOT gekozen. Maar ik weet niet wat je bedoelt met "vind de optie om te booten PXE"
Ik zie nergens PXE staan
fremar
10 jaar geleden
Ik weet het ook niet,heb enkel door gegeven wat ik via google vond.
gvrox
10 jaar geleden
Ik denk juist dat ie via het netwerk probeert te booten omdat er iets mis is met de disk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het antwoord klopt niet. -
Het lijkt erop dat je (ik neem aan) Windows installatie corrupt is geraakt, of nog erger, dat de harde schijf is overleden. Probeer eens op te starten vanaf de Windows installatie DVD om daarmee Windows opnieuw te installeren. Als dat niet lukt dan zul je een nieuwe harde schijf moeten kopen en daarop Windows installeren.

Heb je voordat het helemaal stuk ging geen waarschuwingen/foutmeldingen gekregen dat er iets mis was ?
gvrox
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neen niet echt. Hiervoor ging mijn internet zeer traag en ik moest constant mijn laptop uitzetten en weer aanzetten omdat het blokkeerde. Ik heb al een paar cd's erin gestoken maar hij reageerde daar niet op.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gaan al mijn foto's enzovoort gewist worden als ik een nieuwe harde schijf koop?
gvrox
10 jaar geleden
Niet gewist, die staan er natuurlijk gewoon niet op, op een nieuwe schijf. Je zou de oude schijf in een PC kunnen zetten om te kijken of je er nog wat af kan halen.
Ik denk ook, zoals eerder vermeld, dat je hardeschijf kapot is. Ik had hetzelfde probleem met mijn laptop. Hij was enige tijd erg traag, tot op een gegeven moment hij alleen maar opstarten.

Er kwam een zwart scherm: windows normaal opstarten en meerdere opties. Omdat ik persoonlijk geen techneut ben, heb ik heb gebracht naar de dichtsbijzijnde winkel (waar ik hem online van had besteld). Deze winkel stelde vast dat mijn Harde schijf naar de knoppe was. Omdat ik nog garantie heb, werd ie gerepareerd.

Verder vertelde ze mij dit de volgende keer te porberen: De computer in safe modus op te starten. Zie afbeelding.

Hopelijk weet je nu genoeg!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gvrox
10 jaar geleden
De laptop komt blijkbaar niets eens zo ver dat je safe mode kan kiezen, hij "ziet" de harde schijf niet eens.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kan niet als de HDD niet herkent wordt door de POST.
Je doet er verstandig aan om je harde schijf uit je laptop te halen en aan te sluiten op een andere computer. Wellicht kun je op die manier nog wel bij je bestanden. Die kun je er dan af kopieren. (Als alleen Windows corrupt is, dan werkt dat prima)
Is je harde schijf ook via een andere computer niet benaderbaar, dan ben je waarschijnlijk aangewezen op een data-recovery bedrijf om je data te recoveren.

Je schijf kun je aansluiten via een USB naar SATA of USB naar IDE kabel.