Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Stopt het toezenden van spammail automatisch als ik een map voor ontvangen spammail aanleg en hoe moet ik dat dan doen?

Wat is de meerwaarde van het aanleggen van een map voor spammail als ik die mail toch blijf ontvangen?

Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Echt verhinderen dat er ongewenste boodschappen in uw mailbox terechtkomen, kunt u haast niet. Toch zijn er een aantal voorzorgsmaatregelen die de hoeveelheid rotzooi in uw postvakje drastisch kunnen doen afnemen. De makkelijkste maatregel is dat u af en toe eens van e-mailadres verandert. Het duurt dan weer een tijdje voordat de spammers dat nieuwe adres ontdekken. Het nadeel ervan is dat u telkens al uw contacten op de hoogte moet brengen van iedere adreswijziging.

Een tweede maatregel die doeltreffend is om spam te weren is dat u uw e-mailadres op zo weinig mogelijk plaatsen achterlaat. Schrijft u zich bijvoorbeeld on line in op een of andere dienst, geef dan een vals adres op, of gebruik een webaccount bij Hotmail of Yahoo. Al uw ongewenste boodschappen komen op dat adres toe, en uw ‘echte’ e-mailaccount blijft min of meer gespaard. Beide mailsystemen bieden bovendien een vrij degelijke bescherming tegen spam via filtering.

Nog een beter alternatief is een DEA (Disposable E-mail Address), of een wegwerpadres. Zo’n adres stuurt automatisch e-mails door naar uw echte adres, zonder dat echte adres te tonen. Van het ogenblik dat zo’n wegwerpadres te veel spam doorstuurt, sluit u het gewoon af en opent u een nieuw.

Wat u maar beter vermijdt, is dat uw e-mailadres te zien is op uw persoonlijke website, of op die van uw bedrijf. Doorgewinterde spammers gebruiken immers softwaretools die het internet scannen op apenstaartjes. Zo verzamelen ze een pak adressen waarmee ze aan de slag kunnen.

Reageer ten slotte ook nooit op spam. Zo geeft u immers te kennen dat uw e-mailadres actief in gebruik is. Hoe ferventer u op ‘unsubscribe’ klikt, hoe meer ongewenste post u zult krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee. Spam mail stopt niet automatisch als je een map voor die mail aan legt.

Wat er wel gebeurd -afhankelijk van hoe je software ingesteld is- is dat je spam automatisch in een map komt, waardoor de belangrijker echte mail makkelijker te lezen is. Je bent dan niet zoveel tijd kwijt met spam verwijderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Alles wat ik maar ongewenst is in mijn mailbox krijg ga ik direkt blokkere.
Dit doe je door naar bericht te gaan en dan afzender blokkeren.
Zo komt hij als het dezelfde is, de volgende keer direkt in de map verwijderde berichten terecht.
Helemaal verdwijnen zullen ze nooit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing