Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer ik mijn scherm opneem, met welke software dan ook, lagt mijn PC. Wat kan ik hier aan doen?

Ik heb FRAPS, Xsplit, OBS, LiceCap allemaal gebruikt en allemaal laten ze mijn scherm laggen. Ook met bijvoorbeeld scherm delen op Skype. Kan het komen omdat het eenlaptop is? Voor de rest heeft mijn laptop wel een goede video kaart. Is er iets dat ik bij mijn PC settings kan proberen te veranderen, om dit probleem te verhelpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

da's best normaal voor een laptop algemeen is die langzamer dan desktop en laggen bij opnemen is best normaal behalve bij pc en laptops boven 1500 euro maar wil je je geld er niet aan verspillen verwijder zo veel mogelijk bestanden op je laptop die je niet nodigt hebt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bestanden die enkel opgeslagen zijn op de harde schijf maakt echt niets uit over de snelheid van het systeem. Toch zeker niet als je voldoende defragmenteert. Mijn tip, kijk als er niet teveel processen aan het werk zijn. Het zou eigenaardig zijn als je systeem lagged door enkel een video-opname programma.
Probeer zoveel mogelijk RAM leeg te maken. Dus zet onnodige toepassingen en programma's uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zelf had ik ook met die programma's problemen, en ik ben overgestapt naar Bandicam. Dit programma zorgt bij mij tenminste voor bijna geen merkbare lag. En het neemt op in een zeer compact formaat, zonder veel kwaliteitsverlies.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding