Wanneer ik mijn scherm opneem, met welke software dan ook, lagt mijn PC. Wat kan ik hier aan doen?

Ik heb FRAPS, Xsplit, OBS, LiceCap allemaal gebruikt en allemaal laten ze mijn scherm laggen. Ook met bijvoorbeeld scherm delen op Skype. Kan het komen omdat het eenlaptop is? Voor de rest heeft mijn laptop wel een goede video kaart. Is er iets dat ik bij mijn PC settings kan proberen te veranderen, om dit probleem te verhelpen?

Weet jij het antwoord?

/2500

da's best normaal voor een laptop algemeen is die langzamer dan desktop en laggen bij opnemen is best normaal behalve bij pc en laptops boven 1500 euro maar wil je je geld er niet aan verspillen verwijder zo veel mogelijk bestanden op je laptop die je niet nodigt hebt

Probeer zoveel mogelijk RAM leeg te maken. Dus zet onnodige toepassingen en programma's uit.

Zelf had ik ook met die programma's problemen, en ik ben overgestapt naar Bandicam. Dit programma zorgt bij mij tenminste voor bijna geen merkbare lag. En het neemt op in een zeer compact formaat, zonder veel kwaliteitsverlies.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100