wat houdt domein nameserver change in?

Wat als ik een andere hosting pakket koop en mijn domein naam de nameserver verander?

Kan ik dan de nieuwe host gebruiken als storage?

Dus dat ik daar me website bestanden en database op zet of moet dit dan nog steeds op de host waar de nameserver change is gedaan?

Want ik snap dan niet helemaal wat het verschil is tussen nameserver change en domein verhuizen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Meestal neem je een hostingpakket en een domeinnaam af bij de zelfde hoster. Deze draagt er ook zorg voor dat je domeinnaam gekoppeld wordt aan je hosting pakket. Als je een nieuwe hosting pakket elders bij een hosting bedrijf afneemt kan je het beste je domeinnaam mee laten verhuizen. Zodat alle technische voor een juiste wering over kan laten aan het hosting bedrijf. Het verschil tussen een verhuizen en een nameserver wijziging: Bij een verhuizing, verhuis je het domein naar een andere nieuwe hoster. Deze nieuwe draagt er zorg voor dat je domeinnaam gekoppeld wordt aan je hosting pakket. Je nieuwe hosting provider zal je hier voortaan ook per jaar voor facturen. (Het kan wel zijn dat er eenmalige verhuizing kosten in rekening worden gebracht) Bij een nameserver wijziging blijft het domein in beheer bij je huidige hoster. Enkel de DNS (de verwijzing naar je hosting pakket) zal dan in beheer zijn van je nieuwe hoster. Je huidige hoster zal je hier voor ook jaarlijks facturen. Afhankelijk van de voorwaarden van je huidige hoster kan het zijn dat je verplicht bent om bij hosting pakket een domein af te nemen. In dat geval zal je huidige hoster waarschijnlijk ook niet mee werken aan een nameserver wijziging. Het beste kan je contact opnemen met je nieuwe hoster met het e.e.a te regelen. Deze kan uiteindelijk ook je domein verhuizen. (Mits je op tijd je je huidige diensten opzegt bij je huidige hoster. Deze zal de verhuizing namelijk ook moeten toestaan!)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100