wat houdt domein nameserver change in?

Wat als ik een andere hosting pakket koop en mijn domein naam de nameserver verander?

Kan ik dan de nieuwe host gebruiken als storage?

Dus dat ik daar me website bestanden en database op zet of moet dit dan nog steeds op de host waar de nameserver change is gedaan?

Want ik snap dan niet helemaal wat het verschil is tussen nameserver change en domein verhuizen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
volgens mij maak jij iets heel simpels heel ingewikkeld en kan je beter rechtstreeks contact opnemen met de verantwoordelijke alwaar jij jouw nieuwe aankoop doet. Liefs en veel Geluk ermee!

Het beste antwoord

Meestal neem je een hostingpakket en een domeinnaam af bij de zelfde hoster.
Deze draagt er ook zorg voor dat je domeinnaam gekoppeld wordt aan je hosting pakket.

Als je een nieuwe hosting pakket elders bij een hosting bedrijf afneemt kan je het beste je domeinnaam mee laten verhuizen. Zodat alle technische voor een juiste wering over kan laten aan het hosting bedrijf.

Het verschil tussen een verhuizen en een nameserver wijziging:
Bij een verhuizing, verhuis je het domein naar een andere nieuwe hoster. Deze nieuwe draagt er zorg voor dat je domeinnaam gekoppeld wordt aan je hosting pakket.
Je nieuwe hosting provider zal je hier voortaan ook per jaar voor facturen. (Het kan wel zijn dat er eenmalige verhuizing kosten in rekening worden gebracht)

Bij een nameserver wijziging blijft het domein in beheer bij je huidige hoster. Enkel de DNS (de verwijzing naar je hosting pakket) zal dan in beheer zijn van je nieuwe hoster.
Je huidige hoster zal je hier voor ook jaarlijks facturen.
Afhankelijk van de voorwaarden van je huidige hoster kan het zijn dat je verplicht bent om bij hosting pakket een domein af te nemen. In dat geval zal je huidige hoster waarschijnlijk ook niet mee werken aan een nameserver wijziging.

Het beste kan je contact opnemen met je nieuwe hoster met het e.e.a te regelen. Deze kan uiteindelijk ook je domein verhuizen. (Mits je op tijd je je huidige diensten opzegt bij je huidige hoster. Deze zal de verhuizing namelijk ook moeten toestaan!)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je reactie.
Het is erg duidelijk wel heb ik nog één vraagje. Ik heb op het moment 2 hosting pakketten en 2 domeinnamen. Op 1 hostingpakket mag ik maar 1 domeinnaam en op die anderen mag ik er 3 aankoppelen. Vandaar dat ik graag mijn ene domeinnaam wil overzetten naar het pakket waar er 3 aan gekoppeld mag worden, want dat oude pakket is bijna afgelopen. Zodra die afgelopen is wil ik dus ook mijn domeinnaam verhuizen. Daarom wil ik tijdelijk even de nameserver change doen mits er geen extra kosten aan vast zitten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een nameserver wijziging kan waarschijnlijk alleen je hoster uitvoeren. Je kan proberen of je hoster dit voor je wilt doen. Indien je hoster dit weigert, en je wel DNS aanpassingen mag maken kan je de volgende DNS records aanpassen: jedomein.nl A [ipadres-van-je-nieuwe-hoster]
www A [ipadres-van-je-nieuwe-hoster]
(Dit zelfde doe je voor eventuele overige subdomeinen)
Heb je ook email adressen aan dat domein gekoppeld? Zorg er dan voor dat je deze email adressen geconfigureerd hebt bij je nieuwe hoster. Pas dan vervolgens de records "mail","pop"&"smtp"aan, naar het nieuwe ip adres;
Waarvan het record "mail A [ip-adres]" het belangrijkste is. Bovenstaande kan enigszins afwijken van jouw situatie, dit verschilt per controle paneel. (Bovenstaande geldt in ieder geval voor in DirectAdmin controle paneel situatie.) Mocht geen DNS aanpassingen mogen maken, laat het maar weten, dan zijn er nog andere nog wel andere mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je reacties Roy90 !!!