hoe verzend ik films naar mijn tv?

Ik zou graag fragmentjes en afbeeldingen naar mijn tv versturen met HDMI
maar ik wil live alles kunnen veranderen. Zoals bv de tv op JIMTV.
Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

1. Koop een PC (het liefst een die 1080p compressie bestanden af kan spelen), met een HDMI uitgang, of met een losse videokaart met HDMI.
2. Koop een HDMI kabel
3. Koop een TV met HDMI ingang
4. Sluit zo aan: PC>HDMI>TV
5. Stel Windows in zodat je TV een tweede beeldscherm is en een uitbreiding op je bureablad.
6. Sleep naar je TV wat je op wil zien.

Mocht je 1-3 al hebben is het dus alleen kwestie van instellen zover dit niet al automatisch ingesteld is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ruben, je kan het allemaal zo moeilijk maken en zo duur maken als je zelf wil!!
Ik heb het vermoeden dat je geen liggende gelden hebt, dus is het kopen van een nieuwe PC en een nieuwe TV geen optie. Kijk dan eerst een of je achter op de PC een HDMI uitgang hebt zitten (iets platter en iets breder dan een USB aansluiting) en kijk vervolgens of je ook zo'n aansluiting op de TV hebt zitten, zo ja, dan is de gehele exercitie snel opgelost. PC en TV aan elkaar verbinden m.b.v. een HDMI kabel, met rechter muisknop likken en naar "schermresolutie" gaan en een 2de scherm installeren, klaar.

Is de HDMI uitgang niet op de PC aanwezig, maar wel op de TV, dan volstaat om een simpele grafische kaart te kopen, welke over een HDMI uitgang beschikt en deze kaart in de PC te installeren.

Indien op beide apparaten de HDMI aansluitingen ontbreken;
Kijk achter op de PC of zich op de plek waar je beeldscherm aansluiting zit, een geel gekleurde ronde ( z.g.n. tulp of RCA) aansluiting zit, net zo'n aansluiting moet op de TV zitten. Deze aansluiting kun je gebruiken om het beeld door te geven, tevens bevindt zich op de PC een kleine ronde aansluiting waar je een jacket plug in kunt aansluiten voor doorgifte van het geluid met een z.g.n. verloopkabel van jacket naar tulp. Op de TV zullen zich een witte en rode ronde tulp aansluiting bevinden (naast de gele) deze zij ook voor het geluid.

Indien dit ook ontbreekt, zijn er nog mogelijkheden om via de scart aansluiting op de TV een verbinding met de PC te maken (maar dit gaat te ver voor een oprechte amateur, als je dit zou kunnen uitvoeren, zou je deze vraag niet stellen)

Als het alleen om films gaat zijn er simpelere manieren n.l. met een mediaspeler via een netwerkje (mediaspelers zijn al te koop v.a. ca. EUR. 80,00).

Wordt alles je te veel ? Je zal in je omgeving vast wel een vriend hebben welke verstand heeft van dit soort zaken, heel hem er voor de zekerheid even bij en overleg.
met een vriendelijke groet van Paul Gonsalves.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Kitten, bedankt voor de aanvulling