Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn computer hangt soms vast, hoe kan dit?

Mijn computer (Acer aspire 5738 PG, 3 jaar oud) hangt soms op de meest gekke momenten vast.

Voorbeeld:
Ik ben in een word document aan het typen en dan hangt hij 3 keer ongeveer 5 seconden vast, daarna doet hij het weer een uur goed.

Voorbeeld:
Ik speel minecraft en dan gaat het een half uur goed en dan loopt mijn poppetje opeens vanzelf naar links of rechtdoor en na 10 seconden kan ik hem weer besturen.

Het lijkt soms alsof mijn computer door een hacker wordt overgenomen, dit is wel zéér onwaarschijnlijk, maar zo voelt het wel.

Er is wel ongeveer 2 maanden geleden 7up over het toetsenbord gegaan, dit heb ik natuurlijk zo goed mogelijk droog proberen te maken, maar kan het zijn dat dit het gevolg daarvan is?

Het is zeker dat er geen virus op mijn pc zit!

Toegevoegd na 18 uur:
Windows 7

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
640
Pieter2011
10 jaar geleden
Schoon je pc eens goed op met b.v. CCleaner, Advanced System Care en Eusing Free Registry Cleaner. Ook kun je kijken of het helpt wanneer je het register comprimeert en de harde schijf defragmenteert. Als dat allemaal niets scheelt, zou ik Windows eens opnieuw installeren.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het kan inderdaad mogelijk zijn dat door de 7up je toetsen soms blijven plakken. Zeker als het probleem (vlak) na de 7up is begonnen. Je kunt testen of dit het probleem is door tijdelijk een ander toetsenbord te gebruiken.
Als dit niet het geval is zou ik de pc goed schoonmaken:
-Ccleaner downloaden en uitvoeren
-Onnodige programma's deinstaleren
-Programma's die onnodig mee opstarten uitschakelen(windows toets+r -> msconfig)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Toetsen plakten inderdaad, maar dat heb ik schoongemaakt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding