Er van uitgaande dat je gewoon je netwerkkabel bedoeld: geen.
De verschillende kleuren zijn alleen bedoeld om de kabels uit elkaar te kunnen houden op plaatsen waar er veel bij elkaar komen; bijvoorbeeld bij je router of bij een switch.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het verschil van kleur is niet van belang. Wel belangrijk is, wat er op staat.
Cat5, zijn de oudere kabels.
Tegenwoordig is Cat 5E, of Cat6 de norm.
Cat7 bestaat geloof ik ook al.

Dit staat altijd op de kabel aangegeven. Let daar dus wel op en verder kun je de kleur gebruiken voor je gemak.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb op internet gekeken, maar er zit wel veel verschil in. Wat kost nu een goede kabel per meter?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/990589/Netwerkkabel-RJ45-CAT-6-SFTP-Zwart-15-m/0410132 100% koper
S/FTP (paren in metaalfolie en gevlochten afscherming)
4 x 2 x AWG 26/7
Bezetting 1:1 conform TIA/EIA 568B
Voor bv. computer naar hub, switch of router
Iedere kabel afzonderlijk getest
CAT 6-gecertificeerd (voor netwerken tot 1000 MBit)
Aan beide uiteinden RJ45-stekkers
De allerbeste afschermingseigenschappen Deze kabel vond ik bij Conrad.nl. 15 m kost dan € 27,99 Als ik nu mijn netwerk zou aanleggen, zou ik zo'n kabel als hoofdkabel nemen. Voor de andere kabels zou ik goedkoper kiezen., € 19,99 voor 15 m.
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/993560/Netwerkkabel-RJ45-CAT-6-UUTP-Grijs-15-m Bij andere kabelboeren zijn deze natuurlijk ook verkrijgbaar.