Regels in outlook Wizard Afwezigheid, welke regel gaat voor?

Ik heb één regel waarmee alle berichten vanuit postvak in worden doorgestuurd naar een andere mailbox.
Nu voeg ik een tweede regel toe waarmee ik berichten van collega's laat 'door-/terugsturen' naar postvak in (dus feitelijk gewoon NIET doorsturen). Dit werkt niet.
Ik heb al geprobeerd een map aan te maken onder postvak in, dit werkt ook niet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

De regels worden uitgevoerd in de volgorde waarin ze staan.

Heb je het trouwens over de regels die je kunt instellen in de 'Wizard afwezigheid' of de 'Regels en waarschuwingen' in het menu 'Extra'?

De berichten staan na het doorsturen toch nog steeds in je Postvak In? Of worden deze na doorsturen verwijderd door de regel? Wanneer dat zo is, dan valt er voor de tweede regel niets meer te doen omdat je Postvak In leeg is. Het maakt niet uit of je de volgorde van de regels aanpast.

Ik maak uit je verhaal op dat het gaat om achtervang tijdens vakantie o.i.d. Hiervoor kun je beter een collega (de eigenaar van de postbus waar de mail nu naar doorgestuurd wordt bv) machtigen zodat deze toegang heeft tot jouw postbus of Postvak In. Toegang tot het Postvak In gaat via rechtsklikken en kiezen voor 'Eigenschappen'. Op het tabblad 'Machtigingen' kun je je collega toevoegen en bijvoorbeeld het machtigingsniveau 'Commentator' geven. Dan kan hij alle mailtjes zien en er eventueel actie op ondernemen. Je collega kan jouw Postvak In openen via het menu 'bestand', 'Openen', 'Map van andere gebruiker'

Mocht je absoluut via het doorsturen willen werken, dan zul je de doorstuurregel zo moeten aanpassen dat deze de mailtjes van collega's overslaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou ipv een 2e regel aan te maken eerder een uitzondering opgeven waaronder de 1e regel niet moet worden uitgevoerd. B.v. door je eigen domein op te geven. Vind je als het goed is ook onder de wizard waarin je de regels aanmaakt en bewerkt.