Hmmz, ik weet wel dat .exe wordt geweigerd, omdat het een virus kan zijn. Maar een .zip is nieuw. Ik heb zelfs nog zonet een .zip bestand verstuurd met gmail om dit te testen. Daarom zal het vast niet aan je .zip bestand liggen, maar een fout in je verbinding. Als je denkt dat het toch aan je .zip bestand ligt, kun je de .zip in de naam veranderen naar een .derp, en dan moet je ontvanger hem gewoon weer hernoemen naar een .zip
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de informatie en sorry voor het late antwoord!
In de help van gmail staat inderdaad dat een executable bestand NIET verstuurd wordt, zelfs als het gezipt is. Dat is natuurlijk hun goed recht maar maakt wel duidelijk dat we beter een meer gebruiksvriendelijk systeem kunnen gebruiken.

Andere antwoorden (1)

zip bestanden kunnen virussen bevatten, providers zijn daar doodsbang voor. Het kan ook te maken hebben met de grote van het zip bestand ! Weet je hoe groot die is?

Jesse
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de reactie en sorry voor het late antwoord maar ondertussen heb ik de ware reden gevonden in de helpteksten van gmail. Ik weet het, ik pleit schuldig omdat ik daar niet meteen ben gaan kijken maar ik had niet verwacht dat gmail (als enige die ik ken) deze beperking oplegt ! De grootte van het zipbestand was geen probleem (450 kB)
Het is alleen te wijten aan de beveiligingspolitiek van gmail die dit soort verzendingen onmogelijk maakt. Ik citeer even uit hun helptekst: "De volgende bestandstypen kunnen niet worden verzonden of ontvangen: .ade, .adp, .bat, .chm, .cmd, .com, .cpl, .exe, .hta, .ins, .isp, .jse, .lib, .mde, .msc, .msp, .mst, .pif, .scr, .sct, .shb, .sys, .vb, .vbe, .vbs, .vxd, .wsc, .wsf, .wsh
Berichten die bovenstaande bestandstypen bevatten, worden geweigerd en automatisch teruggestuurd naar de afzender. Gmail accepteert deze bestandstypen niet, zelfs niet als ze zijn gezipt. Hier volgt een aantal voorbeelden van gezipte indelingen: .zip, .tar, .tgz, .taz, .z, .gz, .rar"