Is het mogelijk om een universele hardeschijf te hebben voor verschillende computers?

Goedendag,

voor school moet ik 2 servers instellen, dit is totaal zo'n 50 gb aan data. Het probleem echter is dat het programma wat we hiervoor gebruiken is "Microsoft virtual pc" en dit ondersteund alleen maar windows 7 en lager. Mijn laptop heeft geen windows 7 en dat wil ik er ook niet op hebben.

Dus mijn vraag is: Kan ik met een externe hardeschijf waarop windows 7 staat op mijn laptop (macbook air) en op mijn computer (zelfbouw) zonder dat deze bluescreens geeft?

laptop videokaart is intel hd graphics 4000
computer zelfbouw is een AMD Radeon HD 7900

Ik dacht zelf aan een soort van hirens boot met het idee van mini XP maar dan het liefst een volledig besturingssysteem en windows 7.

Zelf heb ik helaas geen idee of dit mogelijk is en hoe dus vandaar mijn vraag.

Alvast heel erg bedankt,

Mvg.

Roy

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Wat je kan doen is vmware fusion gebruiken, dit pakket installeer je op je os x Laptop en daar binnen kan je andere os installeren en naast elkaar draaien. Er is een free trial, hopelijk genoeg voor je school project.
Of je moet er een dual boot systeem van maken, maar dat is risico voller en lastiger ongedaan te maken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als laatste optie, zou je tijdelijk een compleet andere harddisk in je LT kunnen stoppen, met daarop windows 7