Hoe laat je een programma altijd met administratorrechten starten zonder dat je een wachtwoord bij ouderlijk toezicht moet invullen?

Ik heb ouderlijk toezicht gezet op een pc, maar ik wil dat de gene die op de pc zit wel altijd 1 spel kan spelen met administrator rechten zonder dat hij of zij de wachtwoord in moet voeren hoe doe ik dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

In Windows 7 ga je naar de eigenschappen van het betreffende programma (rechter muisknop -> Eigenschappen)
Onder het tabblad "Compatibiliteit" staat onderaan de optie "Dit programma uitvoeren als Administrator"

Afhankelijk van of je het programma uitvoert als een gebruiker met admin rechten of niet, zal je een inlog schermpje te zien krijgen. Als het goed is zal onderaan dat schermpje iets staan als "Onthoudt mijn referenties"