Waarom is mijn internetverbinding slecht terwijl hij het gewoon behoort te doen? Zie tekst voor uitleg.

Ik ben heel slecht met computers, maar rechts onderin kun je zien hoeveel bereik ik heb met mijn netwerk, maar het rare is. Als op een stoel in de hoek ga zitten heb ik 2 streepjes en doet mijn internet het goed en als ik op de bank ga zitten verderop heb ik 3 streepjes en doet het internet het heeeel slecht terwijl het juist beter moet zijn omdat het dan één streepje meer is... Hoe kan dat? Ik heb speedtouch.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Traag Internet kan komen door o.a. de snelheid van de website (als het druk is zal de website trager zijn), de router van je buren (wanneer hun router door jou router heen 'straalt' dan zitten ze elkaar soms in de weg. Dat is op te lossen door op een andere 'hoogte' te zitten. Daar zijn speciale programma's voor om dat uit te meten), de snelheid va

Het zou dus bij jou heel goed kunnen dat in de buurt van je bank de 'straling' van de WiFi van je buren in de weg zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Probeer je router eens opnieuw op te starten, uit en 15 sec wachten en weer aan...is af en toe nodig..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien interferentie van andere apparatuur, probeer eens je magnetron etc. uitteschakelen.

Of in de configuratie van je router een ander kanaal proberen,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een trage internetverbinding is niet altijd de oorzaak van traag internet. (Ik weet, vorige zin klinkt vaag)

Het kan ook zo zijn dat je te veel op de achtergrond draait waardoor je browser minder snel de webpagina's kan laden. Als je probeert te internetten start dan even het taakbeheer op en kijk naar het CPU gebruik. Als dat hoger is dan, zeg maar 90%. Dan kan dat het geval zijn en moet je wat achtergrond programma's afsluiten.