Waarom wordt soms mijn internet eraf gegooid terwijl ik verbonden ben?

Op Google Chrome, maar ook op IE 9 en Mozilla Firefox krijg ik al enige tijd plotseling een fout zoals hieronder (voorbeeld):

Deze webpagina is niet beschikbaar
De verbinding met www.goeievraag.nl is verbroken.
Hier zijn enkele suggesties:
Laad deze webpagina later opnieuw.
Controleer uw internetverbinding. Start alle routers, modems, of andere netwerkapparaten die u gebruikt opnieuw op.
Voeg Google Chrome als toegestaan programma toe aan de instellingen van uw firewall of antivirussoftware. Als dit al een toegestaan programma is, kunt u het verwijderen uit de lijst met toegestane programma's en het opnieuw toevoegen.
Als u een proxyserver gebruikt, controleert u uw proxyinstellingen of neemt u contact op met uw netwerkbeheerder om te controleren of de proxyserver werkt. Als u denkt dat u geen proxyserver zou moeten gebruiken, past u uw proxyinstellingen aan: Ga naar het menu 'Chrome' > Instellingen > Geavanceerde instellingen weergeven... > Proxyinstellingen wijzigen... > LAN-instellingen en verwijder het vinkje uit het selectievakje bij 'Een proxyserver voor het LAN-netwerk gebruiken'.
Fout 101 (net::ERR_CONNECTION_RESET): De verbinding is opnieuw ingesteld.

Ik ben dan wel verbonden met mijn netwerk, optimaal, maar ik kan dan voor enige tijd geen enkele pagina bezoeken?
Hoe wordt dit probleem veroorzaakt en hoe los ik het op als het (waarschijnlijk) zich herhaalt?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met hoeveel mensen zitten jullie tegelijk op het internet? Klinkt bij mij als een router die overbelast is en uitvalt door de hoeveelheid gebruikers tegelijk. Welke router gebruik je?

Het beste antwoord

Ik vermoed dat je op een WiFi (thuisnetwerk) zit, een draadloze internetverbinding.

De router waarmee je met het internet verbonden bent heeft dan naar alle waarschijnlijkheid last van een of meerdere draadloze routers van je buren in de buurt om dat jullie allemaal op hetzelfde kanaal uitzenden en ontvangen.

Om dit op te lossen moet je de router op een ander (vrij) kanaal instellen voor de WiFi.
Je kan de router laten scannen op beschikbare kanalen. Je krijgt dan een lijstje met alle kanalen en wie op welk kanaal zit. Daarnaast geeft de router dan aan welke kanalen nog leeg zijn.
Stel je router op zo'n leeg kanaal in en je problemen zijn opgelost.

Raadpleeg voor deze instellingen de handleiding van je router.
Noodzakelijk is echter wel dat je voor deze wijzigingen de router (tijdelijk) via een UTP kabel moet benaderen, anders gaat het niet.
Dus even de Wifi uit en met een kabeltje de router aan de pc hangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zal het proberen, nog bedankt!

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk zit je met een apart modem en een aparte router.

Dat de verbinding met je netwerk optimaal is wil niet zeggen dat hij constant verbinding heeft met internet.Dus met andere woorden je modem geeft dan geen signaal door naar de router.Je kunt je provider bellen en vragen of zij kunnen zien of het aan de verbinding ligt.Zij kunnen dan van daaruit gratis een test doen naar jouw verbinding en constateren aan welke kant de fout zit.Het kan gerust zijn dat jouw modem defect is,daar het mij ook overkomen is met een motorola modem.Is dat zo dan krijg je van hen gratis een nieuwe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ten eerste gebeurt dit ook als je op de vaste lijn zit dus bekabeld? hiermee bedoel ik dus of je internet steeds wegvalt. zo niet dan heb ik waarschijnlijk hieronder het antwoord.

jouw router van je wifi gaat over een bandbreedte van 2,4Mhz waarschijnlijk zit er een stoor bron op de zelfde band en drukt hij je wifi singaal dus eigenlijk steeds weg. Heb je toevallig een draadloos video set voor bijv boven tv te kunnen kijken dit is meestal het probleem.
ps kan ook de buurman zijn die er een heeft.

ook kan het zijn dat er teveel routers in jouw gebied zit en je dus met heel veel mensen die band breedte moet delen. je hebt 13 kanalen meschien ander kanaal daar heb je wel enig verstand van nodig om dit in te stellen in je router. dus als het niet oplossing 1 is hoor ik het wel.

het laatste wat het kan zijn is dat je lijn klappert dit houdt ff kort gezecht in dat de lijn naar je huis niet goed is en dus kan jij hier niks aan doen dan zou je toch je provider moeten bellen.

ook kan het trouwens nog je binnen bekabeling zijn naar je router toe maar als het altijd goed heeft gewerkt en je hebt nooit iets veranderd zal dat het wel niet zijn