Hoe kan ik mijn wificode achterhalen op mijn ipad?

Ik heb wifi op mijn ipad alleen weet de code niet. Het staat niet op het internetkastje. Is er een app of zo om de code te achterhalen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.6K

Antwoorden (4)

Uiteraard bestaat er geen (praktische) app om wifi-wachtwoorden te achterhalen, dat zou wel heel makkelijk zijn voor kwaadwillenden. Als je het wachtwoord echt niet meer weet, dan moet je je router compleet resetten, zodat de wachtwoorden weer op Admin/Admin staan. Dan kan je weer inloggen op de router via het standaard adres van je router en het wachtwoord weer aanpassen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je al verbonden bent met je WiFi, dan had je dit probleem niet. Zonder code kan je niet naar je netwerk connecten. Je hebt overigens nergens "recht" op.
Is afhankelijk van je provider. Heb je bijvoorbeeld KPN of Telfort. Inloggen in je router, daar staat het wachtwoord gewoon vermeld bij de wireless settings Pre-Shared Key. Weet je het wachtwoord van je router ook niet meer dan kun je de router resetten en wordt dat wachtwoord teruggezet naar 1234. Vervolgens kun je weer inloggen en kun je de Pre-Shared Key of WiFi code weer achterhalen.
Betreft het een andere provider, dan je vraag even uitbreiden met welke provider het betreft voor meer hulp.

Toegevoegd na 15 minuten:
Op de website van je provider staat meestal wel hoe je in kunt loggen in je modem/router. Bijvoorbeeld moet je dan http://192.168.1.254 of http://192.168.1.1 intypen in je internetbrowser.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de meeste providers kan je even bellen en telefonisch je router laten resetten. Dat is de snelste manier in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je ipad is gejailbreakt moet je wifipass installeren (gratis)
Daar staan dan alle wifi codes in van alle verbonden wifi nretwerken dus ook die van jou.
Je ziet niet het wachtwoord van netwerken waar je nog nooit mee hebt geconnect.

Anders zou ik je wifi router reseten.