Stroom op mijn computer kast, is dat erg/op te lossen?

Als ik de kast aanraak en de verwarming voel ik stroom er doorheen lopen.
Ik heb het al met een spanningszoeker bekeken en aan de bovenkant (waar ik hem aanraakte) gaat het lampje niet branden en aan de achterkant heel fel...

Dit is ook zo als alleen de stekker van de voeding er in zit en het knopje van de voeding op uit staat.

Kan ik hier iets aan doen en is het erg?
Ik heb het nog niet aan de achterkant geprobeerd want aan de bovenkant voel ik wel een sterke stroom (doet pijn)...

Ik ga nog een voltmeter kopen zodat ik weet hoeveel volt het is.

De computer werkt verder wel gewoon.

Toegevoegd na 45 seconden:
Dit is begonnen nadat ik alle onderdelen in een nieuwe behuizing heb gezet. (ik heb alles gecontroleerd en alles klopt er gewoon aan)

3.1K
peterjbruins
11 jaar geleden
@henkderaket nee, maar de stekkerdoos waar het allemaal in zit wel

Het beste antwoord

Ik heb sterk het vermoeden dat de pc op een on geaard stopcontact zit. Dus een stopcontact zonder die gele pinnetjes.

Het is verstandiger om een computer op een geaard stopcontact te zetten, dan heb je geen last van lekstroom. Vaak ligt de aardedraad al in de leidingen trouwens, en hoef je alleen een geaard stopcontact te kopen. Zo niet, kijk dan of het mogelijk is een aardeleiding vanaf een ander geaard stopcontact te trekken. Of je huurt vooreven een in elektricien om dat te doen.....

Ik heb zelf in mijn computerkamer ook slechts 1 geaard stopcontact (met 2 contacten) en daar zitten dus middels verlengsnoeren mijn computers op aangesloten. Mijn printers, monitoren, scanners, etc zitten op niet geaard, maar dat is dan ook minder belangrijk. De aarde kabel heb ik zelf getrokken vanaf de badkamer, dat is de geel/groene .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als het begonnen is NA de ombouw dan heeft u vergeten om de kast aan de aarding te leggen. Kijk eens waar uw voedingskabel aankomt in uw PC en leg de geel/groene draad met een extra stukje draad aan het metaal van uw kast, er is zeker ergens in de buurt van die aansluiting een boutje waar u die kan een vastmaken.