Hoe kan ik mijn pasfoto op de computer verkleinen?

Ik heb een pasfoto ingescand om via de mail op te sturen voor sollicitaties.
Maar als je deze opent krijg je een foto te zien van groot formaat.
Hoe kan ik deze simpel verkleinen zodat als deze geopend wordt ze niet een hele grote foto te zien krijgen??

Hoop dat mijn uitleg duidelijk is en dat je me kan helpen hierbij.

Toegevoegd na 17 minuten:
Het is een jpg bestand, weet niet of dat nog niet uitmaakt...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Zeker duidelijk genoeg.
U kan daar een gratis programma voor gebruiken zoals GIMP.
Dit kan downloaden via onderstaande link.
Dit is een zeer goed alternatief voor het kostelijke Paint Shop.
Om u vlug op weg te helpen geef ik u al de werkwijze mee.
Open u foto.
Ga naar tabblad "Select" en kies "Select all".
Klik nu op tabblad "Image" ( Beeld) en nu "Scale image".
Nu kan u kiezen voor cm en de afmetingen opgeven.
Dan op Scale (schalen).
Nu onder "File" naar "opslaan"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt heel gemakkelijk met microsoft office pictures manager elke foto verkleinen op schaal.
load de foto op. Open de foto met bovenstaand programma en ga naar afbeelding bewerken, dan staat er grootte aanpassen dan kan je het met percentage's vergroten of verkleinen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt maar de afmetingen zijn in pixels zodat u al moet gaan meten en omrekenen.
Met o.a. GIMP of Photoshop kan u de gewenste afmetingen direct opgeven in mm of cm.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een ander voordeel is dat u het formaat van uw foto niet aanpast en dus origineel kan houden mat wel het formaat van de print kunt bepalen.