Een NAS is geen vereiste in een thuisnetwerk.
Wat je wel minimaal nodig hebt is een switch of router en eventueel UTP kabel (of je moet alles draadloos willen doen).
De computers/netwerkprinter/media speler worden vervolgens via de router/switch met elkaar verbonden waardoor een thuisnetwerk ontstaat.

Hoe je vervolgens de software instelt is onder andere afhankelijk van het besturingssysteem op je PC (windows 7 / XP etc) en het feit of het thuisnetwerk ook via een (breedband) modem op het internet word aangesloten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hallo, in de laatste tips &Trucs staat alles keurig uitgelegd dmv een oude Comp. Die je daarvoor kunt gebruiken. Duidelijke uitleg. Succes