Aan welke eisen moet een succesvolle blog voldoen?

We maken voor de hobby al een aantal jaar een blog van een internationaal filmfestival dat we elk jaar bezoeken. Nu vallen de bezoekers aantallen niet tegen maar vragen we ons wel af of er bepaalde eisen zijn waaraan een succesvolle blog moet voldoen? Zodat we deze punten extra aandacht kunnen geven

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

- regelmatig nieuwe inhoud
- Relevante inhoud voor het onderwerp
- Meer info leveren dan soortgelijke websites
- Alleen relevante zaken schrijven (Kortere posts met veel inhoud)
- Makkelijk bereikbaar / te vinden zijn
- Relevante links bij posts opnemen
- Sneller zijn met updates dan de rest
- RSS feed
- Email updates / mailers
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is in feite maar EEN eis, dat je blog door zeer veel mensen gelezen wordt, en als je dat op de een of andere manier voor elkaar krijgt, dan heb jij een succesvolle blog...

Je moet zaken publiceren die gelezen willen worden door grote aantallen mensen, of dat gaat in de richting van een filmfestival-blog, dat weet ik niet...

Het is een samenspel, de content moet goed zijn, maar ook het onderwerp op zich... als ik een blog ga maken over het kweken van cactussen, dan kan ik daar bijna geen succesvolle blog van maken...

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op het internet is 'the long tail' goed bereikbaar. Dus ook over het kweken van cactussen kun je een succesvol blog schrijven. Je zult alleen eerst moeten defineren wat voor jou succes is. Duizenden lezers zijn voor zo'n onderwerp ook echt te behalen.
Ten eerste: Content is king! Zonder goede content zul je nooit meer bezoekers krijgen naar je blog. Dus, zorg dat je zelf teksten schrijft en niet klakkeloos andere kopieert (tenzij je goed bent in het samenvoegen van allerlei informatie).

Zorg dat je bepaalde keywords (zoals 'filmfestival') ook daarwerkelijk in elke post gebruikt. Op die manier wordt je blog makkelijker gevonden via zoekmachines. Dus bedenk op welke zoektermen je gevonden wilt worden.

Update regelmatig. Het is beter elke dinsdag en vrijdag een update te hebben, dan 3 op zondag middag en niets de rest van de week. Zorg ook dat updates elke week op dezelfde dag vallen. Als je meedere updates per dag hebt is dit natuurlijk minder belangrijk. Mensen komen dan namelijk opnieuw langs omdat ze weten dat er iets nieuws staat.

Maak reclame voor jezelf (dit hoeft niet betaald). Zoek andere sites over het IFFR en vraag of zij een link naar je blog plaatsen. Jij kunt dan een artikel over hun schrijven bijvoorbeeld. Let er wel op dat je hierbij onpartijdig blijft, puur reclame wil niemand lezen.
Tijdens het film festival zelf kun je kaartjes/folders uitdelen met de locatie van je blog erop enzo nieuwe mensen binnen halen. Dit kan natuurlijk ook bij andere film festivals in b.v. Utrecht of Amsterdam. Dit is je doelgroep, de mensen die je wilt binnenkrijgen.

En bovenal, heb geduld. Het duurt een tijd voor je een vaste groep lezers hebt en de enige manier om dit uit te breiden is consequent goede en interessante content aan te bieden.