Hoe krijg ik m'n modem aangesloten met een "kale" kabel in de meterkast?

Ik krijg mijn modem niet aangesloten met de juiste kabels in de meterkast! Ik woon in een recent gerenoveerde woning. Toen opgesplitst in 3 appartementen. In de meterkast komen 3 "kale" (dus zonder stekkers) kabels binnen voor internet/telefoon. Elke kabel heeft 8 binnenkabeltjes (die normaal in een rj45 gaan). Mist hier een adsl kastje oid?!? Er moet een adsl kabel in m'n modem namelijk. Maar een rj11 kabel bevat maar 6 'aderen'. Help!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (2)

Deze kabel zal nog verder verdeeld worden naar de diverse appartementen.
Daar zal dan wel een aansluitdoos geplaatst worden waar u kan op aansluiten.
Het zal nog geen zin hebben nu al signaal te zoeken want dat zal er nog niet opzitten.
In elke appartement zal dan een aansluiting zijn voor telefoon en internet.
Een beetje geduld en eens informeren bij de bouwheer of de provider.
Om u toch een beetje op weg te helpen heb ik een afbeelding toegevoegd.

Toegevoegd na 1 uur:
Bijgevoegd nog een classieke huisinstallatie, dat zal u een nog beter inzicht geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hartelijk dank voor het antwoord. Ik woon er echter al een half jaar dus de woning is al klaar. Ook voor mijn twee bovenburen is er een zelfde soort "kale" kabel in de meterkast
Om vaste telefonie en ADSL internet thuis te krijgen moet er wel een abonnement daarvoor zijn afgesloten met een provider. (KPN, Tele2 etc.)
Deze zorgen dan ervoor dat de huisinstallatie aangesloten wordt op het telefoonnet waarmee dan de ADSL aansluiting gemaakt kan worden. Een van de aanwezige losse kabels wordt dan 'heet' gemaakt en voorzien van de benodigde ADSL/telefonie splitter, tenzij er gebruikt gemaakt wordt van IP telefonie dan is de splitter niet meer nodig.

Het feit dat er in de meterkast alleen een aantal open kabels liggen (niet aangesloten op een ISRI punt ?) duidt erop dat de voorbereiding voor vaste telefonie/ADSL er wel ligt maar niet actief is omdat geen van de bewoners een abonnement daarvoor heeft.

Dat kan makkelijk het geval zijn omdat tegenwoordig veel mensen gebruik maken van kabelproviders als UPC en Ziggo voor hun internet en telefonie aansluiting naast het TV signaal. Deze alles-in-een abonnementen zijn meestal goedkoper of makkelijker dan alles apart te nemen bij verschillende providers.
Daarnaast hebben veel mensen allang geen vaste telefonie abonnement meer omdat ze tegenwoordig alles met hun GSM doen.