Wat gebeurd er als je een tablet voor de eerste keer aan zet zonder dat hij compleet opgeladen is?

Ik kreeg vanmorgen de Kruidvat Proline II tablet binnen, en had hem aangezet zonder dat hij compleet opgeladen was.

Nu zag ik in het boekje staan dat je hem eerst volledig moet laden voordat je hem aanzet.

Nou staat er nergens vermeldt WAAROM dit zo is. Kan iemand mij dit vertellen?

En kan het flikkerende beeld hier iets mee te maken hebben? (las al dat dat vaker voorkomt bij deze tablets)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

De batterij is gedeeltelijk nog geladen en als je er dan mee bezig gaat moet je allerlei zaken invullen en je tablet personaliseren. Als in die procedure iets mis gaat (lege batterij) moet je opnieuw beginnen en mogelijk resetten. Je wordt meestal gewaarschuwd als dit staat te gebeuren, dus is het risico in feite nul.

In moderne tablets zit een lithum-ion-accu en die hebben geen geheugen. Je kunt dus je batterij op elk willekeurig moment bijladen.
Het schijnt bij dit type zelfs beter te zijn om hem niet steeds helemaal tot leeg te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, dankjewel voor je antwoord.

Andere antwoorden (1)

Er gebeurt niets... Wel moet je hem nu eerst helemaal leeg gebruiken en dan volledig opladen. Het beste is dan om elke keer de accu zo leeg mogelijk te laten lopen. Als je telkens oplaad op half vol naar vol. Dan gaat de accu op een gegeven moment minder lang mee.