ik heb een trojaans paard op mijn computer hoe verwijder ik die?

ik heb mijn laptop een tijdje niet meer gebruikt maar nu ik er laatst weer een sop zit zegd mijn AVG scanner dat er een trojaans paard geïnfecteerd is. weet iemand hoe je die moet verwijderen?

dit geeft Avg aan:
"C:\ProgramData\Browser Manager\2.6.1123.78\{16cdff19-861d-48e3-a751-d99a27784753}\browsemngr.exe";"Trojaans paard Generic31.APJE";"Geïnfecteerd"

alvast bedankt coor de hulp.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat kan je door AVG zélf laten uitvoeren. Gewoon de aanwijzingen opvolgen. Het staat precies aangegeven! Je dubbelklikt op het plaatje van AVG, rechtsonder op de taakbalk, een vierkantje met een geel, een blauw, een rood, en een groen vlakje. Dan komt het programma in een pop-up scherm, en daar staat het bij aangegeven.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Op de bronsite (een bekende op dit gebied) is onder meer dit te lezen:

"Normaal gesproken is de opnieuw geïnstalleerde computer schoon van adware, spyware, dialers, rootkits, keyloggers, Trojans, scumware, malware, toolbars en andere rotzooi. Wordt alleen betrouwbare software geïnstalleerd, dan mag verwacht worden dat het systeem geen problemen vertoont. Gebeurt er toch wat vreemds, bijvoorbeeld een onbekend programma dat contact zoekt met internet en door de firewall wordt tegengehouden, dan is het verstandig hier onderzoek naar te doen. Voor dit doel geschikte, gratis tools zijn Windows Defender, Defense+ van Comodo Internet Security en/of Malwarebytes (zie hierna). Omdat elke tool wel weer met andere resultaten komt, is het verstandig het systeem met meerdere tools te scannen. Windows Defender is alleen actief wanneer geen alternatieve beveiligingssoftware is geïnstalleerd, gebruikt u dus een ander antivirusprogramma dan zal de scan (indien mogelijk) met die software moeten worden uitgevoerd."

Ik heb goede ervaringen met Malwarebytes (naast een anti-virusprogramma).

"Het kan voorkomen dat Malwarebytes een bestand niet kan verwijderen omdat het nog actief is. Het proces dat het bestand vasthoudt is eenvoudig te achterhalen en te beëindigen met Process Explorer (download: http://technet.microsoft.com/nl-nl/sysinternals/bb896653(en-us).aspx; een prima alternatief voor Windows Taakbeheer). Klik in de menubalk van Process Explorer op Find, Find Handle or DLL en voer de naam van het bezette bestand in om de naam van het verantwoordelijke proces op te sporen. Dit proces kan vervolgens in het basisscherm worden beëindigd door er met rechts op te klikken en te kiezen voor Kill Process. Ook de tool Unlocker (download: www.emptyloop.com/unlocker/) kan goed van pas komen bij het vrij krijgen van geblokkeerde bestanden en mappen."
11 jaar geleden
Zoals al eerder aangegeven is Antimalwarebytes een goed programma om te gebruiken, maar er zijn diverse van dit soort programma's. Ik repareer al meer dan 10 jaar computers en laptops, en voor het snel verwijderen van virussen, malware, scamware, scareware, ransomware, gebruik ik meestal Hitmanpro van Surfright BV.

Je kan deze versie 30 dagen gratis, maar volledig gebruiken. Voor een snelle quick fix is dit eventueel ook een oplossing. Hitmanpro heeft tevens een goede ondersteuning voor zeer vervelende programma's die je computer het leven zuur maakt. Er is ook vervelende software die je computer of laptop onbruikbaar maken met bijvoorbeeld een valse melding van een politie bericht waarbij verteld word je jezelf schuldig hebt gemaakt aan bijvoorbeeld copyrightschending, en dat je 100 euro moet betalen.

Voor zover ik weet is Hitmanpro het enige programma die zonder herinstallatie of moeilijk tricks deze nare software kan verwijderen. Bij Surfright BV noemen ze het "Kickstart" Het zou overigens wel kunnen dat meerdere programma's inmiddels ook een dergelijke ondersteuning hebben.

http://www.surfright.nl/nl/

http://www.surfright.nl/nl/support/

http://dl.surfright.nl/Kickstart-Gebruikershandleiding.pdf