waarom kan ik de ruimte tussen de alinea's niet goed instellen?

Ik ben bezig een belangrijke brief te schrijven, maar de ruimte tussen de regels blijven te groot. Ik heb diverse keren geprobeerd bij alinea-instellingen, en dan zet ik het op 0, en als ik dan verder wil met mijn brief, dan springt het toch automatisch op een grotere afstand. Hoe krijg ik de ruimte tussen de regels weer normaal?
Ik heb Microsoft-works tekstverwerker, en werk met windows Vista.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Je zou dit eigenlijk moeten instellen in de stijl. Daarbij kan je aangeven hoe alinea's zich in het algemeen horen te gedragen in jouw brief. Waarschijnlijk heb je deze voor een huidige alinea ingesteld. Daarnaast heb je de instellingen voor regelafstand.

Works is gebaseerd op Word, dus misschien werkt onderstaande link voor je.

Wat je eventueel ook kunt doen is spelen met de zogenaamde harde enter (extra witregel na enter) en zachte enter (SHIFT + ENTER). In dat laatste geval is er geen extra witregel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klik met de rechter muisknop, alinea en dan alles op o,o zetten. Dan OK.
Met een beetje geluk is alles dan weer normaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik weet wat je bedoelt. ik weet het wel op word 2007. op word selecteer je gewoon alles en dan ga je boven bij start en zie je een beetje aan de rechter kant een aantal vierkantjes met verschillende koppen hij staat waarschijnlijk op standaart je zet hem dan op de tweede daar staat onder geen afstand en dan is het als het goed is verholpen.