Het beste kunt u een printer aanschaffen met gescheiden inktcartridges. Ik heb net een WI FI printer gekocht
van Epson ( Stylus SX535WD)
12 Euro per stuk, en goedkoper als u ze laat vullen of zelf vult.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hoe je het ook wendt of keert : een laserprinter.
Die zijn - terecht- wel duurder in de aanschaf, uiteraard voornamelijk vanwege de kwaliteit, maar vele malen goedkoper in gebruik / per afdruk, en geen geknoei met zelf proberen na te vullen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo vele malen goedkoper? Toner is toch duur spul?
Kleine rekensom: HP zw/w + kleurencartridge, goed voor circa 400 kleurenprints kost 43 euro http://www.123inkt.nl/HP-56-C6656AE-inktcartridge-zwart-origineel-C6656AE-i2005-t2933.html
en
http://www.123inkt.nl/HP-57-C6657AE-inktcartridge-kleur-origineel-C6657AE-i2006-t2934.html HP tonerset zwart + drie kleuren, goed voor circa 1600 kleurenprints kost 155 euro. http://www.123inkt.nl/HP-aanbieding-HP-CB540A-541A-542A-543A-zwart-3-kleuren-123inkt-huismerk-i12379-t12404.html Dat verschil is toch minimaal, of zie ik iets over het hoofd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Reken maar eens uit per kopie.
Inkjetprinters zijn idioot goedkoop in de aanschaf, maar per afdruk giert het geld er doorheen. Toner is absoluut duurder , maar relatief veel goedkoper. Op de lange duur haal je dat er dus gewoon uit, zeker als je veel in zwart/wit afdrukt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarbij ik uiteraard ook rekening houd met de levensduur van de printer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook bij kleurenlaserprinter.
Een laserprinter kost 60 euro.

Een nieuwe cartridge kost 30 euro en droogd niet uit en gaat 3000 paginas mee.

Inktcartridges kosten veel meer, maar de fabrikanten vertellen je graag anders....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kleurenlaser?
Let niet alleen op de prijs. Sommige printer moet je vaak gebruiken, anders droogt de inkt IN de printer uit. Je kunt dan de hele machine weggooien. De meeste cartridges van goede merken, kun je opnieuw laten vullen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Moet zijn: sommige printers