Is een playstation 3 een volwaardig alternatief voor een pc als je alleen wilt internetten?

Met een PS3 kun je 'het internet op'. Maar is dat net zo handig en snel als met een normale pc, de overige functies van een pc even buiten beschouwing gelaten?

En nog even een praktische vraag; hoe bestuur je de invoer van tekst op een PS3? Via de controller lijkt me onhandig, of kan er gewoon een draadloos toetsenbord op worden aangesloten?

paulus811
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Je kan een draadloos of usb toetsenbord aansluiten...en ook een muis.
De internetbrowser vind ik erg matig.
Ik gebruik de PS3 vooral als HD media centre.
Snelheid van internet is vergelijkbaar met pc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Inderdaad is het beeld wat wazig als je internet, qua snelheid is het gelijk. Je kan een eenvoudig (usb) toetsenbord aansluiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een PlayStation 3 wilt gebruiken als een PC kun je er beter een Linux-distributie op installeren en gebruik maken van muis en toetsenbord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eens met DeathDemocracy de standaard os van PS3 is niet echt een geweldige browser sommige pagina's werken gewoon niet omdat ie het certificaat van de site niet ondersteund.

ik zou dus eerder een goedkoop pctje voor internetten aanschaffen naast de ps3.

of wat gaan klooien met de linux distibutie van de ps3
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan je Yellowdog Linux aanraden, vrij gemakkelijk te installeren via deze tutorial: http://www.gamingonly.nl/forum/showthread.php?t=9773

Yellowdog is geoptimaliseerd voor CELL en POWER processoren en was de eerste Linux distributie die draaide op de ps3 en nog steeds de beste keuze.
Internet en alle andere dagelijkse benodigdheden werken zonder dat je er iets aan in hoeft te stellen in de meeste gevallen, ook de interface is simpel en went heel snel.

downloaden kan via http://www.yellowdoglinux.com/support/downloads/