De alt, ctrl of windows-toets zit wel eens onzichtbaar vast. Is dat puur een Windows-probleem of gebeurt dat ook wel eens onder Linux/Apple?

Ik zie 't al i.i.g. sinds Windows 95 (bij Windows 3.1 meen ik 't nooit gezien te hebben, maar da's wel erg lang geleden).
Verder blijkt 't nu op een nieuw supersnel systeem veel vaker te gebeuren dan voorheen; maar ik denk niet dat 't aan die snelheid ligt.

Als 't alleen binnen Windows gebeurt, zou je denken dat 't aan een standaardonderdeel van Windows ligt of i.i.g. aan iets wat al 14 jaar hetzelfde is binnen Windows.

Daarom deze vraag: gebeurt 't ook wel eens bij Linux/Apple-gebruikers? (Want daar heb ik ;
Want dan is 't wellicht een hardwareprobleem (bijv. bij iets wat standaard in toetsenborden of moederborden zit. Ontwerpfout in een standaard?). Als het niet gebeurde op de eigen Apple-hardware maar wel als Apple-OS op een Intel is geïnstalleerd, zou het dus ook een intel-probleem kunnen zijn(?).

Als het euvel gebeurt, dan doen we altijd heel snel achterelkaar de betreffende toets indrukken; dan gaat 't probleem weer weg.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Dergelijke opties behoren tot windows.
De toetsenbord is vanaf win95 veel functioneler geworden, kijk alleen als voorbeeld maar naar de diverse multimedia keyboards.
Veel functies zaten al wel op het bord maar werden nagenoeg amper gebruikt.
Voor de 9x series uitkwam had je veel meer te maken met keymappers ( een soort bestandje waarin je bepaalde toetsen een bepaalde functie kan toewijzen, het zelfde wordt nog veel gedaan in android smartphones en tablets ).
Linux en macos kennen deze toetsen e/o toetsencombinaties niet.
De windows toets is trouwens specifiek windows, doch kan men er in een ander os wel een andere functie aan toewijzen, net zoiets als key mapper.