Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de gevaren als je andermans nwtwerk gebruikt?

Met mijn mobiel mag ik gebruik maken van het netwerk van mijn buurman. Hij heeft me zijn wachtwoord gegeven en toegelaten tot zijn netwerk. Heel aardig, maar ik vraag me af of hij nu kan meekijken in mobiel en wat hij allemaal kan zien?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
748

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Dat ligt eraan hoe technisch je buurman is. Maar zonder hacken oid kan hij niet zien wat jij doet. Wat hij hooguit kan bekijken is hoeveel data jij gebruikt, en wat je IP-adres is. Verder kan hij weinig zien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De gevaren zijn vooral voor je buurman ; als jij rare sites bezoekt of illegale dingen doet, gebeurt dat op ZIJN aansluiting, en is HIJ daar voor aansprakelijk. As jullie elkaar gewoon (kunnen) vertrouwen, is het echter gewoon alleen maar vriendelijk van hem.
Als hij echt kwaad zou willen met je mobiel, wat best wel ingewikkelder is dan men ons soms doet denken, zou hij dat eventueel ook wel kunnen zonder jou op zijn netwerk te laten. Bovendien is het maar zeer de vraag of er op een mobiel wel interessant genoege informatie te vinden is om dat de moeite waard te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn routers waar je kan instellen dat allen websites worden genoteerd die bezocht worden in het netwerk. Maar de meeste routers hebben dit niet meestal alleen een kinder bescherming maar meer niet.

Het kan eigenlijk weinig kwaad want de kans is zeer klein dat je buurman allen websites laat registreren die jij bezoekt. Wachtwoorden en andere inloggegevens kan je buurman niet zien.

Als je de computer van je buurman gebruikt maakt kan hij natuurlijk wel achterhalen wat je inloggevens zijn met een keylogger maar de kans is zeer klein dat je buurman zoiets installeert :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding