Hoe maak ik een PowerPoint?

Ik wil een PowerPoint maken , dit is m'n eerste PowerPoint maar weet niet goed hoe het in elkaar zit. Kunnen jullie me helpen? Maak je het gewoon bij Wordpad? Of heel anders? Laat het me maar weten. Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat zou je denken van met het programma powerpoint?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je een PowerPoint-presentatie?

Het beste antwoord

Powerpoint is een apart programma. Als je het niet kunt vinden, klik op start, zoek dan naar powerpoint. Zodra je het hebt gevonden open je het en kun je beginnen met het vullen van de sheets/dia (het scherm). Je kunt beginnen met tekst maar ook met fotos als je dat leuker vindt.

TIP: gebruik steekwoorden en typ geen lappen tekst!!! Dat leidt af en is niet handig. Zorg (als je het voor school maakt) dat het overzichtelijk en duidelijk oogt, natuurlijk ook doelgericht.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je windows word hebt, dan heb je ook windows powerpoint. Kijk anders op je computer bij "start" en typ in: powerpoint. Als er een "powerpoint programma" bij zit. Klik je dat aan. Dan gaat het eigenlijk een beetje het zelfde als met word. Probeer maar gewoon wat uit, dat leert het beste ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk bedoel je een PowerPoint-presentatie.
Aangezien je praat over WordPad en niet over Word vermoed ik dat je nog geen Microsoft Office hebt.
PowerPoint zit ook in het Microsoft Office-pakket. Dat kun je kopen via http://www.microsoftstore.com/store/mseea/nl_NL/pdp/productID.254540900.
De nieuwe versie, Office 2013, is nog niet uitgekomen. De preview-versie is gratis, maar die kun je niet meer gebruiken als Office 2013 officieel is uitgekomen.
Je kunt die preview download via http://www.microsoft.com/office/preview/en.
Je hebt ook gratis alternatieven voor Office zoals LibreOffice (http://nl.libreoffice.org/download/).

Succes!