Werkt je met Joomla!

Zo ja, dan zou ik graag weten elk boek je als introductie aanbeveelt? Is de connectie met de MySQL database simpel en snel? Wat is de achterliggende programmeer taal.
Zou jij Joomla aanraden voor administratieve webapplicaties met veel rekenwerk(kortingen, opslagen tarieven, veel artikelen)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Joomla is een content management systeem gebouwd in php en niet geschikt voor applicaties met veel rekenwerk. Mogelijk zijn er wel wat add-ons die hiervan iets toevoegen. Maar Joomla is absoluut geen goede keuze hiervoor. Denk aan het beheren van een website, niet aan het bijhouden van een ingewikkelde applicatie.

Ja... Zoek dit boek: Joomla.1.5x.Customization.Make.Your.Site.Adapt.to.Your.Needs.pdf Dit boek is niet speciaal voor beginners, maar het gaat wel verder dan het beginners... Alle andere beginnerboeken vindt je op de normale openbare Joomla Forums... Er zijn zeker kant en klare oplossingen voor je benodigdheden, ik kan me niet voorstellen dat JIJ het wiel nogmaals moet uitvinden, het is er al wat je zoekt... Kijk goed rond...

Joomla is gebouwd op basis van PHP met daarnaast een database MySQL. Afhankelijk wat voor een site je wilt gaan bouwen kies je een template (of maakt er één) en daarna kies je de extensie die je nodig hebt om jou dienst, product etc. te laten weergeven. Op dit moment zijn er 3991 verschillende extensie te verkrijgen op www.joomla.org . Grotendeels zijn deze gratis en een enkele moet je kopen. Als boek, om je in te lezen over Joomla, zou ik kiezen: Essentie van Joomla 1.5. Eenmaal doorgenomen weet je hoe Joomla werkt en wat de mogelijkheden zijn. Als je het boek uit heb, of tijdens het lezen, surf dan eens naar joomla.org en bekijk de verschillende extensies voor het gebied dat je nodig hebt. Op deze manier kom je er vanzelf achter of het is wat je zoekt. Succes

Bronnen:
http://extensions.joomla.org/
http://www.computerboek.nl/boek/9789043013...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100