Mijn IP adres is opeens verandert hoe kan dit?

Ik zat gewoon even een spel te spelen, en voordat ik het wist werd ik uitgelogd. Toen wou ik weer terug op dat spel komen maar dat ging niet, omdat de computer opeens een nieuw IP adres heeft. Dat spel herkent alleen mijn oude IP adres.. wat te doen nu? :S

En hoe kan het dat opeens het IP adres verandert?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wat mogelijk kan zijn is dat jij internet ontvangt via WiFi, en dat er een ander WiFi-signaal in de buurt was dat ineens sterker uitzond dan het jouwe. Dat is mij een keer overkomen, dat er (vermoedelijk) iemand in de bushalte hier tegenover zat met een sterk WiFi-signaal en ik net op dat moment inlogde. Toen was ik ineens verbonden met een onbekende mobiele verbinding. Als jouw verbinding toen even zwak was kan het sterkere signaal het hebben overgenomen. Dan zit je dus (per ongeluk) op het IP-adres van een van de buren.

Er kan even een netwerkstoring of -aanpassing bij je provider geweest zijn, waardoor je nu een ander ip-adres toegewezen hebt gekregen. Particuliere internetabonnementen garanderen vrijwel nooit een vast ip-adres. Dat jij nu je oude ip kwijt bent is jammer, maar niets aan te doen.

Dat is een kwestie tussen jou en de leverancier van het spel. Wat als je bij een ander jouw spel wil spelen? Meestal krijg je een e-mailtje met een code/token o.i.d. . Welk spel speel je? Dat je een ander ip-adres krijgt is de normaalste zaak van de wereld, je zal een zakelijk abonnement moeten nemen om dit te voorkomen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100