Hoe komt het dat ik een melding krijg met "mail delivery failed" als ik naar een bepaalde provider mail?

Als ik mail naar @hotmail of @xs4all, doet die het gewoon, maar bij 1 doet die het niet. Wat de naam hier van is zeg ik liever niet. Ik krijg dan mail terug met: mail delivery failed: returning message to sender.
Hoe kan dit?
Bij extra > opties > tabblad voorkeuren > ongewenste email > geblokkeerde afzenders, staan deze mensen er niet bij.

Toegevoegd na 1 uur:
Oei, de verkeerde foutmelding gepakt.
Dit is hem:
not allowed to mail this domain directly, please use the listed MX record instead.
Er zitten geen bijlagen bij.
De mailbox zit niet vol.
Er is maar 1 email ingesteld op de computer.
E-mail wel goed ingevuld.
Nee, de mail is niet te groot.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Als je alle technische informatie goed doorleest (ook die in eventuele bijlagen), staat er meestal een reden bij. Je moet soms wel wat technisch jargon en codes doorspitten, maar ergens staat meestal een enigzins heldere melding.

Hieronder een paar meldingen die je zou kunnen zien.

"Mailbox unavailable".
Dat betekent dat dat adres niet bestaat. Dan zou het kunnen dat jij een typefout hebt gemaakt.

"Over quota" of "Size limit exceeded"
De mailbox van de ontvanger zit vol, nieuwe berichten kunnen niet worden afgeleverd.

"Suspicious attachment" of iets anders met "attachment"
Je stuurt een bijlage mee die door de provider van de ontvanger als gevaarlijk wordt gezien. De provider ziet het als potentiële spam of een virus. Als dat ook gebeurt wanneer jij geen bijlage meestuurt, kan het zijn dat je een virus hebt, en dat dat virus stiekem zichzelf als bijlage toevoegt aan elk bericht dat je verstuurt.

"Spam score" of iets anders met "spam"
De provider van de ontvanger denkt dat jij een spammer bent.

Iets met "Blacklist"
Jij, of jouw provider, staat op een zwarte lijst bij de provider van de ontvanger. Dat kan gebeurd zijn doordat jij, of iemand anders bij jouw provider, daadwerkelijk heeft gespamd.
Je zou zelf een spammer kunnen zijn zonder dat je dat doorhebt wanneer je een virus hebt. Dat virus verstuurt dan een paar duizend viagra-reclames per uur zolang jouw computer aan staat.

Iets met "unknown domain"
Je hebt een fout gemaakt in het emailadres. Het gedeelte achter de @ is fout.

Hopelijk kun je hiermee de oorzaak achterhalen.

Vraag die ander eens of hij/zij jou een bericht wil sturen, en doe daarop een Reply. Probeer ook een geheel nieuw bericht (dus zonder reply, en ook zonder adresboek; gewoon zelf het emailadres intypen) te sturen.
Cryofiel
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

het email adres is fout geschreven of het bestaat niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan zijn dat de mail niet gerelayed kan worden... Dat wil zeggen als een mail binnenkomt bij provider A en dan retor gezonden wordt naar Provider B dat de laatste zegt, dat mag niet, want bij mij komt die oorspronkelijk niet vandaan... Dat noemen ze relayen en sommige providers weigeren dat...

Als je dus meerdere providers hebt, wat je dan kunt doen is het volgende... Je hebt dan ook meerdere email accounts, ga naar je instellingen en wijzig de volgorde van je providers in de email-programma... Dat kan de oplossing al zijn... Je email-programma doorloopt de volgorde van email ophalen en wegsturen zoals die is in je lijst van providers, wijzig die een keer, dikke kans dat je probleem opgelost is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dna bestaat de ontvanger waarschijnlijk niet of je probeert iets te versturen wat te groot is (filmpje o.i.d.) in de mail zit een bestandje die je kunt openen waar in staat waarom de e-mail niet aankomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het kan zijn dat diegene zijn mailbox vol zit, dan komt hij ook niet aan.En natuurlijk is de mogelijkheid er dat je hem niet goed ingevuld hebt, of niet bestaat.