Kun je ergens terug zien welke sites een ip adres bekeken heeft?

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik bedoel of je op een computer kunt zien welke sites een laptop of smartphone heeft bezocht, ze hebben dacht ik hetzelfde ip adres. Beter gesteld: Kun je via het ip adres de geschiedenis van computers op een netwerk zien.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik neem aan de je een situatie bedoeld waarbij de browsergeschiedenis niet meer is in te zien. Voor toekomstige gevallen zou je een netwerk 'sniffer' in kunnen zetten. Dat is een programma op een andere PC in hetzelfde netwerk. Dat programma monitort het verkeer op het netwerk en haalt daar bepaalde gegevens uit. Zo ook b.v. de door jou gevraagde IP-adressen. Voor gegevens achteraf zul je naar je provider moeten. Sinds de 'bewaarplicht-wet' houden zij voor justitie o.a. een lijst met bezochte IP-adressen bij. Opmerking: Je spreekt in je vraag over hetzelfde IP-adres van een laptop e.d. Een IP-adres zegt in de praktijk meer over welke aansluiting het betreft, dan om welke specifike machine het gaat. (dit komt doordat alle verkeer via de router naar buiten toe gaat) Het MAC-adres (dit heeft niets met Apple te maken) zegt wel wat. Het MAC-adres is het eigen unieke nummer wat elke netwerkkaart heeft meegekregen van de fabrikant. Wil je weten wat een bepaalde computer allemaal uitspookt, dan zul je dus het de bezochte IP-adressen door het betreffende mac-adres moeten volgen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100