hoe zet ik muziek in mijn itunes op een PC ?

ik heb een windows 7 PC waar ik itunes op heb gezet, maar de nummers wat ik in windows media player heb staan, zet ze niet allemaal in itunes. hoe moet ik dit doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit komt waarschijnlijk doordat het type muziekbestand van deze nummers niet compatibel is met itunes. Oftewel: niet alle bestandstypen kunnen naar itunes getransporteerd worden. Een voorbeeld is een .flac bestand.
Wanneer je deze toch in itunes wilt krijgen, zul je het bestand moeten omzetten met een audio-converter.
Op onderstaande website kun je een aantal verwijzingen vinden naar websites waarmee je muziekbestandstypes kunt omzetten en websites waar je gratis software kan downloaden die deze taak voor je kunnen doen. Je zult zelf even moeten kijken wat jou het handigst lijkt.
http://www.pepermunt.net/muziek/hoe-kan-ik-muziek-bestanden-omzetten.html

Dan zul je wel eerst even kijken met wat voor bestandstype je te maken hebt. Dit kan door met de rechtermuisknop op het muziekbestand te klikken en naar eigenschappen te gaan. Daar vind je het bestandstype.

In onderstaande link kun je een lijst vinden met de bestandtypes die wél compatibel zijn met itunes. Er staat echter bij dat die lijst al een tijd niet meer geupdate is door Apple, dus er zal waarschijnlijk wel iets veranderd zijn, maar het was het enige wat ik erover kon vinden.
http://support.apple.com/kb/TA44475

Ik hoop dat dit het probleem oplost.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je moet alle nummers in WMP(Windows Media Player) even selecteren en verslepen naar iTunes, maar veel makkelijker zou zijn(helaas kan dat alleen als alle muziek bij elkaar staat in een mapje bijvoorbeeld) als je gewoon naar dat mapje gaat en dan alle muziek selecteert en die versleept naar iTunes.