Waarom zijn koptelefoons van Dr Dre zo populair?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
bamibal
11 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/elektronica/audio/bijzonder-beats-by-dr-dre.348508

Antwoorden (6)

Dr. Dre koptelefoons zijn van het merk Beats Audio.
Ik heb er althans zelf een en de kwaliteit van deze koptelefoons zijn geweldig.
Net alsof je een kleine sterero op je hoofd heb.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat onzekere jongeren erg gevoelig zijn voor wat anderen vinden van een bepaald merk. Ze dreigen uit de groep te liggen als ze een ander merk zouden kopen. Dus wordt hen in feite een bepaalde merknaam opgedrongen. Met kwaliteit heeft het niet zoveel te maken, meer met wat de massa er van vindt. Het was laatst nog een nieuwsitem dat die artiest al een hele tijd geen album uitgebracht heeft, maar dankzij het geven van zijn naam aan een door jongeren gewild product toch hoog op de populariteitslijsten staat.
Amadea
11 jaar geleden
Dr Dre is een hele coole bekende rapper. Daarnaast is het ook een heel duur merk waardoor je kan tonen dat je veel geld hebt(dan denken ze dat ze stoer zijn). Ook is het zo populair omdat het hele goede kwaliteit heeft met een geweldige bas.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dr. Dre weet als geen ander wat het ware clubgevoel is. Hij weet ook hoeveel pijn, moeite en minutieuze details artiesten in hun werk stoppen. Het is zonde van je tijd om naar muziek te luisteren als deze subtiele details niet nauwkeurig weergegeven worden. Gelukkig schrijft de dokter het juiste medicijn voor in de vorm van Monster Beats by Dr. Dre Solo. Dit chirurgische staaltje precisiewerk masseert uw trommelvliezen met een snaarstrakke basweergave en een supercompleet geluidsbeeld. Al je muziek wordt nauwkeurig en helder ten gehore gebracht, van de hoogste noot tot de laagste baspartij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
:) En toen werd je wakker?
Amadea
11 jaar geleden
Moet je de tekst even googelen, dan zie je dat dit zo veelvuldig gekopieerd is dat de originele schrijver hiervan moeilijk te achterhalen is. De bronvermelding lijkt in de nieuwe GV-versie vrijblijvender dan in de oude (want er staat 'optioneel' bij), maar in dit geval was het wel zo netjes geweest om die bron te vermelden!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dre liefhebbers hebben wel vaker last van kopieer gedrag. :p
Toevallig is er vorige week een test op tv geweest.
De Beats van Dr Dre studios kwam op de 3e plaats, van de 5. Mede omdat men het geluid nogal agressief vond klinken. Hou je daar nou juist erg van dan zal je de dr Dre juist de beste vinden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is gewoon een mode ding. Ze zien er leuk uit, en ze worden op een goede manier gepromoot.

Kwalitatief zijn er maar een paar die redelijk te noemen zijn, en een enkele zelfs goed. Maar het is vooral het pr-ding. Ze zijn 'cool'. De geluidskwaliteit maakt dan minder uit. Verder hebben ze inderdaad een bepaalde bas-afstelling die door sommige gebruikers gewaardeerd wordt.