Waarom valt Draadloos internet weg als m'n laptop werkt op accustroom?

Als m'n laptop op netstroom (met de accu erin) werkt, is er geen probleem met internet, maar zodra hij weer werkt op accustroom begint internet weer raar te doen en valt hij steeds weg.

Iemand raad of tips?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Als de laptop op accu stroom werkt schakelt Windows over naar een energie besparende modus.

Een instelling daarvan is het uitschakelen van de draadloze netwerkkaart bij een lage accu.

Doe het volgende om dit uit te schakelen:

Windows 7
1) Klik op start
2) typ in de zoekveld het volgende: ncpa.cpl
3) klik vervolgens op enter
4) een venster verschijnt met iconen van jouw netwerkkaarten
5) klik met de rechter muisklik op de wifi netwerk kaart, klik vervolgens op de menu optie eigenschappen.
6) klik bij de opkomende venster op de knop configureren
7) klik bij de opkomende venster op de tabblad ‘energie beheer’
8) vink de volgende optie uit "De computer mag dit apparaat uitschakelen om stroom te besparen"

Windows XP
1) Klik op start
2) klik op de knop uitvoeren
3) typ in de zoekveld het volgende: ncpa.cpl
4) klik vervolgens op enter
5) een venster verschijnt met iconen van jouw netwerkkaarten
6) klik met de rechter muisklik op de wifi netwerk kaart, klik vervolgens op de menu optie eigenschappen.
7) klik bij de opkomende venster op de knop configureren
8) klik bij de opkomende venster op de tabblad ‘energie beheer’
9) vink de volgende optie uit "De computer mag dit apparaat uitschakelen om stroom te besparen"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de bovenstaande instructies niet hebben geholpen dan heb je dus te maken met een bug, nieuwere draadloze netwerkkaart drivers kunnen deze bug verhelpen. Ben jij bekend met het installeren van drivers. Als je op de leverancier support pagina van jouw laptop de nieuwste draadloze driver download en installeert kan dit jouw probleem verhelpen. Als je hier niet bekend mee bent, stuur mij dan de volgende informatie : merk en typenummer laptop (Meestal te vinden aan de onder kant van je laptop). Ik zoek dan wel even de juiste driver voor je die je kan downloaden en installeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lol, in de 3e zin bedoelde ik eigenlijk de 'wireless lan driver' en niet 'draadloze driver' (type fout :P).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De volgende update heb jij nodig.
ftp://WebUser:n8W9ErCy@209.222.7.36/cn/wlan/88_92ce_WindowsDriver_1005.43.0913.2012.zip Er is ook een officiele melding hierover uitgebracht van toshiba. Een driver update zou jouw probleem dus wel moeten verhelpen.
http://aps2.toshiba-tro.de/kb0/TSB12033H0001R01NL.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mocht de bovenstaande download link niet helpen, klik dan op de onderstaande link om het via een andere download server te downloaden. Kies dan een van de downloads in de eerste rij (WinXP/Vista/Win7).
http://www.realtek.com/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=21&PFid=48&Level=5&Conn=4&DownTypeID=3&GetDown=false&Downloads=true
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, de link die ik hierboven gaf komt van een ftp server. Ik wist niet of jij dit kon downloaden met jouw browser. Via google chrome zou het wel gaan. De driver komt inderdaad afkomstig van realtek.
http://www.realtek.com/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=21&PFid=48&Level=5&Conn=4&DownTypeID=3&GetDown=false&Downloads=true De download is een zip file dat eerst uitgepakt moet worden.
rechtermuisklik -> ''alles uitpakken'' Vervolgens kan je naar de uitgepakte map gaan om de setup.exe bestand te openen. Volg de wizard en herstart de pc na de installatie.

Andere antwoorden (1)

Het kan een instelling zijn van energiebeheer. Om stroom te besparen kan wifi uitgeschakeld worden. Ga naar Configuratiescherm - Energiebeheer om de instellingen aan te passen.
bamibal