Wat is momenteel de beste virusscanner?

Ik heb een goede+gratis virusscanner nodig

Toegevoegd na 25 seconden:
voor XP

Toegevoegd na 6 dagen:
Ik kan geen goede vinden!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Microsoft security essential. Het is niet de antwoord op jouw vraag maar een aanrader.

De beste virusscanner bestaat niet. De beste virusscanner is een verzameling van gebruikersgemak en accuratie virus detectie, updatesbeschikbaarheid en support.

Support en gebruikersgemak hoor thuis in het rijtje meningen en maakt daarmee de beste virusscanner onmogelijk.

Een voordeel van Microsoft security essential t.o.v andere scanners vindt ik dat het zijn updates mee stuurt via de Windows update mechanisme. Dat betekent dus minder actieve processen en zodoende minder geheugen verbruik.

Het is en blijft een gratis product en er zijn vele malwares die niet te decteren zijn door gratis of betaalde virusscanners.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik maak hier al jaren gebruik van en ben nooit geinfecteerd door een virus.
- Ik heb nooit problemen gehad met vervelende popups.
- Het maakt efficient gebruik van de geheugen en processortijd.
- Ziet er gebruiksvriendelijk uit. Niet teveel(overbodige )informatie dus.
- Is gratis en wordt actief verder ontwikkeld door Microsoft.

Veel voordelen dus. Met name met de lage geheugen en processor verbruik maakt het een aangename realtime virusscanner.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
Er zal snel beweerd worden dan microsoft security essential niet de beste is maar
ten eerste hij is gratis en blijft dat ook
ten tweede aangezien hij door microsoft gemaakt wordt
staat hij het dichtst bij het besturingsysteem dat hij moet beschermen
er is microsoft dus veel aan gelegen zijn zaken goed te beschermen en ze moeten dus wel goed werk afleveren
eventuele vernieuwingen die bij microsoft doorgevoerd worden lijken mij als eerst bij de makers van microsoft eigen virusscanner bedrijf bekent te zijn nog voordat anderen het weten dus ja dat is toch wel een edge op de concurrenten lijkt mij
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar volgens mij scant hij de e-mail niet .
Of wel ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, deze scant ook op virussen bij pop mail clients(outlook, thunderbird etc) of de webmail (zoals gmail, hotmail, outlook.com etc.). http://www.microsoft.com/business/nl-nl/content/paginas/article.aspx?cbcid=36&listid=ceb04600-fc85-4074-8b8a-0d10c8e9b7e7#4 http://answers.microsoft.com/en-us/protect/forum/mse-protect_scanning/does-mse-scan-e-mail/2b9dd412-1116-4d28-84bb-ebeab5d28ced
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thanks.

Andere antwoorden (8)

Ik gebruik al jaren AVG free, werk perfect
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind persoonlijk Avast! de beste.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
AVG vind ik persoonlijk wel goed, is gratis (te dowloaden bij link), ik heb wel niet zo veel ervaring met het dowloaden van torrents en dergelijke

Hopelijk heb je hier iets aan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naar mijn mening bitdefender
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://anti-virus-software-review.toptenreviews.com/ voor de FEITEN.
veel mensen zullen avg aanraden, puur omdat die het meest bekent is. bitdefender: http://www.bitdefender.nl/solutions/antivirus.html?md5=96cf6f6f051bb6786c32380218437b16&t=Trial_exp&d=0&w=bdwizreg&source=
Een van de beste tests van antivirusproducten wordt gedaan door AV-Test.
http://www.av-test.org/en/home/
Deze test met regelmaat malware producten voor alle soorten platforms en de uitkomsten kunnen met elkaar worden vergeleken. Op deze manier kun je makkelijk de voor jou beste scanner er uit halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik prefereer ook Security Essentials.
Ik heb het idee dat deze lichter is van b.v. AVG en minder false positives geeft. Ik kan dit niet staven, maar Security Essentials geniet dus wel mijn voorkeur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou windows live security essentials aanraden, maar niet om het feit dat dit 1 van de beste virus scanners is. Ik raad deze virusscanner aan omdat hij ongemerkt op de achtergrond draait en erg gebruiksvriendelijk is. Een virusscanner is altijd preventief
en geen oplossing omdat er nooit met zekerheid gezegd kan worden dat ieder virus tegen wordt gehouden. Namelijk is ieder virus anders en moet deze eerst worden gedetecteerd door een zogenaamde honeypot, als dit het geval is gaan de dokters aan de slag en snel opzoek naar een medicijn, als er een medicijn is gemaakt dan wordt dit doorverteld en wat er gedaan moet worden om het virus te bestrijden. Maar natuurlijk zijn er altijd wel een aantal mensen die al besmet zijn met het virus en hier na enige tijd problemen kunnen gaan ondervinden als gevolg van de infectie.
Daarom is het erg belangrijk goed op te letten en bijvoorbeeld in internet explorer je smartscreen filter in te schakelen, je virusscanner up to date houden, en natuurlijk ook alle andere software.

Ik heb meerdere keren meegemaakt dat klanten geinfecteerd waren met virussen terwijl zei gebruik maakte van betaalde diensten zoals Norton.

Uit ervaring weet ik dat de volgende programma's gebruikt worden voor het detecteren en verwijderen van infecties door: Ervaren gebruikers/bedrijven / experts
- Malwarebytes anti- malware
- Hirman pro (surfright)

Tip zorg dat je nooit 2 virusscanners tegelijk op je computer hebt draaien.
( In combinatie met malwarebytes en/ of hitman pro kan dit wel)
Ik scan altijd met malwarebytes en als ik de infectie heb verwijderd dan deinstalleer ik deze(malwarebytes/hitman pro) weer.

Toegevoegd na 2 minuten:
Handige tools:
- Hitman pro
- Malwarebytes anti- malware
- Ccleaner.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens vele tests is op dit moment AVG en Malwarebytes de beste virusscanners, maar als je alleen naar de beveiliging kijkt is avast! Free Antivirus de beste.
Die gebruik ik ook.