Hoe maak ik mijn laptop gratis sneller?

Ik heb schijf defragmentatie en de schijf opruiming al gedaan maar is niks sneller geworden!¡ Back up ook al gedaan maar ja ..... Werkt ook niet

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Als de defragmentatie niet veel geholpen heeft dan kan de merkbaar geworden traagheid liggen aan de processor of geheugen verbruik van pc.

Bij het opstarten van de computer start Windows allerlei programma's in de achtergrond die nodig zijn. Bij het installeren van nieuwe programma's wordt er soms nieuwe programma's toegevoegd aan het opstart proces.

Dit zorgt niet alleen voor een vertraging bij het opstarten van Windows, ook kan dit gevolgen hebben van de performance van de pc.

Je kan het zien als je eigen brein geheugen. Als je teveel hooi op je vork heb gaat alles langzamer en stressvoller omdat je alles af moet krijgen. Zo gaat het bij een computer ook.

De volgende link biedt 15 tips om de performance ophoog te krikken:
http://nl.scribd.com/doc/15565524/15-Tips-Om-Windows-7-Te-Versnellen-062009

De volgende link doet er nog een sausje overheen.
http://www.pcsnellermaken.nl/windows-7-sneller-maken/uitschakelen-services/

Toegevoegd na 4 minuten:
Het volgende wat je kan doen, wat niet beschreven staat bij de bovengenoemde link is:

Voor Windows 7
1) klik op start
2) type in de zoekveld het volgende: msconfig
3) klik op enter. (een venster verschijnt)
4) klik op de tabblad 'opstarten'
6) vink alle opties uit (Let op: staat hier ergens je virusscanner als optie bij vink dit dan niet uit)

Voor Windows XP
1) klik op start
2) Klik op de knop uitvoeren
3) type in de zoekveld het volgende: msconfig
4) klik op enter. (een venster verschijnt)
5) klik op de tabblad 'opstarten'
6) vink alle opties uit (Let op: staat hier ergens je virusscanner als optie bij vink dit dan niet uit)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruik als gratis programma CCleaner.exe.
Doet heel veel automatisch.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is tip 5 van de 15 tips dat beschreven staat bij de 2e link die ik opgaf. http://www.pcsnellermaken.nl/windows-7-sneller-maken/uitschakelen-services/ Met tip 14 kan je meer overbodige processen uitschakelen die automatisch opstarten bij het starten van Windows. Deze laatste optie is helaas niet bij ccleaner inbegrepen wat ze wel mogen doen. Dit scheelt uiteindelijk ook veel processor en geheugen gebruik wat de performance te niet doet.

Andere antwoorden (1)

http://www.pc-sneller-maken.nl/

Een prima site met uitleg / tips en trucs voor het sneller maken van je pc/laptop. Je hebt op deze website 3 onderdelen: windows, internet en opschonen pc.