Beeldscherm werkt niet, wast doe ik verkeerd?

Ik heb mijn beeldscherm aangesloten op mijn oude computer, maar hij laat geen beeld zien. als ik mijn computer op start zegt hij "no signal" en wordt hij vervolgens zwart. Hij is wel gewoon voorzien van stroom en de blauwe kabel die in mijn beeldscherm zit, zit ook in mijn computer... Wat heb ik verkeerd gedaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Alle stekkers goed aangedrukt?
Staat hij op juiste input?

Het beste antwoord

Sommige computers hebben twee (of nog meer) aansluitingen voor een beeldscherm. Vaak is dan maar één van die aansluitingen actief; de andere doet/doen niets.

Kijk dus eens op je computer of daar nog een andere aansluiting opzit waar de kabel van je monitor ook inpast, en probeer die dan eens.

Als dat niet werkt, kan het natuurlijk zijn dat de videokaart van je oude computer gewoon kapot is. Of dat je beeldscherm kapot is, natuurlijk...

Toegevoegd na 12 minuten:

Sommige beeldschermen hebben daarnaast zowel een digitale als een analoge aansluiting. Als jij jouw beeldscherm hebt ingesteld op de digitale aansluiting, terwijl je nu de analoge kabel gebruikt (en dus de analoge aansluiting), dan zal jouw beeldscherm "no signal" melden. Dat is terecht, want er is inderdaad geen digitaal signaal. Wel een analoog signaal, maar dat ziet je beeldscherm dan niet.

Stel je beeldscherm dus in op het juiste signaal. Of stel het zo in dat het zelf alls mogelijke signaalbronnen langsgaat om te kijken of er ergens, waar dan ook, een videosignaal binnenkomt.

Cryofiel
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb m nu in de andere aansluiting gedaan en hij doet het inderdaad! Hartelijk dank.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb m nu in de andere aansluiting gedaan en hij doet het inderdaad! Hartelijk dank.

Andere antwoorden (1)

Het komt ook wel eens voor dat de monitor kabel die van de monitor naar de pc gaat kapot is.

Mogelijke oorzaken kunnen zijn, een scheur in de kabel, verbogen pinnen aan de uiteinde(connectoren) van de kabel.

Test deze kabel op een ander pc en monitor. Als je hier hetzelfde resultaat krijgt dan heb je een nieuwe monitorkabel nodig.

Neem deze kabel dan mee naar een electronica/computer winkel zodat je met de juiste kabel weer thuis komt.