heeft whatapp internet nodig en is het daarom alleen al niet gratis?

vaak wordt gezegd dat whatsapp gratis is. maar je hebt toch internet nodig op je mobiele telefoon en dat kost toch geld?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Whatsapp is gratis berichten versturen over het internet, als je op wifi zit, danis whatsapp gratis, maar als je niet op wifi zit dan heb je 3g nodig. 3g moet je betalen, maar je moet niet denken dat whatsapp veel internet gebruikt, want het internet verbruik van whatsappis minimaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het aantal "MB's" dat whatsapp verbruikt is zo minimaal dat het minder kost dan de kosten van een SMS.

Daarnaast maken veel mensen gebruik van Wifi ipv hun databundel aan te spreken voor whatsappen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het kost dus wel degelijk Mb's? stevige whatsappers kunnen dus toch door datalimiet heengaan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, het kost wel iets data, maar dat iets is bijna nihil.
Whatsappen is meestal maar een regeltje tekst.
Kijk, als jij filmpjes en foto's met je what's appje meestuurt, dan kan het aardig aantikken, maar alleen tekst, dat valt wel mee. Kijk ook eens naar de antwoorden bij de vraag hoeveel data whatsapp gebruikt:
http://www.goeievraag.nl/vraag/elektronica/telefoon-abonnementen/data-verbruikt-whatsapp-berichtje.248548