Hoe komt het dat laptop traag wordt als ik er video's of, via coaxkabel, tv op kijk?

Mijn pc is een HP Compaq nx 7400 uitgebreid met 4 gb geheugen, met Windows 8. Als ik films kijk wordt na een aantal minuten, wat verschilt per keer, mijn laptop heel langzaam. Wanneer ik mijn computer opnieuw opstart kan ik weer een aantal minuten kijken maar wordt dan toch weer traag. Wat kan ik hier aan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
capthavoc
11 jaar geleden
Welk programma gebruik je ?
en die coax is dat Live tv zenders ?
analoog of digitaal ( via decoder kastje ? )
gebruik je zeg maar de windows media center ? heeft youtube ook dat probleem ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, even wat extra informatie vereist. Word de laptop alleen maar traag bij een verbinding met de TV? Of kan deze ook op z'n eigen scherm niet normaal een video afspelen? Welk afspeel programma gebruik je? (vlc is een goed, gratis en populair afspeel programma) Kan je wel normaal youtube filmpjes afspelen? Doet de laptop het verder helemaal goed? (internetten, fotos kijken, spelletjes spelen)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet precies of ik jullie vragen als reactie moet beantwoorden maar dat doe ik dan nu maar. Om eerst de vragen van capthavoc te beantwoorden:
-Ik gebruik WinTV de nieuwste versie van de website en VLC
-Ja dat zijn live tv zenders
-Alleen analoog
-Mijn OS is windows 8 Enterprise en die ondersteunt geen windows media center
-Voor zover ik weet is het bij Youtube nog niet voorgekomen speurders84:
-Ik speel tv op mijn laptop via tv kaart en niet op een "echte" tv
-Het gebeurt ook als ik films afspeel dus het gebeurt normaal ook
-VLC
-Voor zover ik weet wel
-Internetten en foto's kijken gaat goed maar dit is niet echt een gamesysteem maar kleine spelletjes kan hij wel spelen ja. Hopelijk beantwoordt dit jullie vragen!

Het beste antwoord

Je laptop wordt heet door 't afspelen van de bewegende beelden. Om ervoor te zorgen dat ie niet tè heet wordt, schakelt de PC over naar tragere snelheden. Bij tragere snelheden van je CPU en/of VGA-kaart wordt er minder warmte geproduceerd. Vandaar.
Je laptop kan 't dus gewoon niet aan. Weinig aan te doen - anders dan een keer proberen alle stof goed te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kán hitte probleem zijn, maar hoeft niet. Dit ook aangezien hij/zij meteen weer kan verder gaan na het opstarten (word niet gesproken over een afkoel periode) Dat de laptop het gewoon niet aankan en dat er weinig aan te doen is geloof ik nog niet (hij/zij moet eerst maar de vragen bij de reacties op de vraag beantwoorden)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb van de week eens gekeken of het toch niet een hitte probleem was, mede omdat mijn laptop wel erg heet werd.(de laptop is aangesloten op een extern beeldscherm dus voel ik er nooit aan, waardoor ik het ook nooit merkte dat hij zo warm was) Ik heb dus op internet een programmaatje opgezocht namelijk AIDA64 en zag dat mijn CPU tot 100 graden opliep! Daarom heb ik mijn laptop opengeschroefd en gekeken of er stof in zat. Op het eerste gezicht zag het er nog allemaal wel schoon uit maar ik schroefde de ventilator los en daar zat een stoflaag van 6cm x 2cm x 2cm ( LxBxH) in!
Ik heb hem dus meteen schoongemaakt en weer in elkaar gezet. Vervolgens heb ik het programma weer opgestart en was de CPU temperatuur teruggezakt naar 40-50 graden! Het was dus toch een hitteprobleem. Filmpjes en tv lopen nu niet meer vast en werken als een tierelier.
Bedankt allemaal voor de hulp!