Volgens deze statistieken rond de 40-50 miljard (billion) websites.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dit zijn dus websites die opgenomen zijn in zoekmachines. Het werkelijke aantal kan dus nog hoger liggen.

Toegevoegd na 50 minuten:
De voorzichtigste schatting is 8.22 miljard (december 2012), ik snap nog niet helemaal het verschil van berekenen tussen de twee lijnen in de grafiek.

Toegevoegd na 2 uur:
Excuus, alle antwoorden inclusief de mijne gaan over webpagina's. Het aantal websites ligt ergens onder het miljard. Rond de 700 miljoen.

http://news.netcraft.com/archives/category/web-server-survey/

Toegevoegd na 2 uur:
Met dank aan Widar!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het lijkt net of op of rond 8 juli 2012 er een stuk minder websites waren. Is dat juist en hoe zou dat komen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zat er ook al naar te kijken, dit soort statistieken zijn nog wel eens vaker vreemd (google trends had ook een keer een rare dip in alle zoektermen). Ik denk dat extremen eruit halen een beter beeld geeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er lijkt ook een stagnatie van de groei of zelfs een lichte daling in te zitten. Wat ook bizar is, is dat elke persoon op aarde gemiddeld 8 websites heeft. In de praktijk moeten sommige bedrijven/personen dus wel 100den websites op hun naam hebben staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stelt de tabel toch niet het aantal bezochte websites gemiddeld per dag voor??
Want op 8 juli zijn veel mensen op vakantie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee lees de link maar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gaat het om websites, of pagina's? Ik vermoed dat er bij die statistieken alleen naar het aantal pagina's wordt gekeken en dat dat niet is uitgesplitst naar websites.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah ja er staat pages/paginas, geen sites.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De ups en downs in de grafiek komt hierdoor: "The size of the index of a search engine is estimated on the basis of a method that combines word frequencies obtained in a large offline text collection (corpus), and search counts returned by the engines. Each day 50 words are sent to all four search engines. The number of webpages found for these words are recorded; with their relative frequencies in the background corpus, multiple extrapolated estimations are made of the size of the engine's index, which are subsequently averaged. The 50 words have been selected evenly across logarithmic frequency intervals (see Zipf's Law). The background corpus contains more than 1 million webpages from DMOZ, and can be considered a representative sample of the World Wide Web." Te lezen op je eigen link. Ze gebruiken dus elke dag andere woorden, waardoor het resultaat dus behoorlijk kan afwijken. Verder staat er ook niks over wat voor teksten dat corpus bevat. Als dat corpus bijvoorbeeld een beetje eenzijdig Engels is, dan kloppen de resultaten al snel niet. Al met al lijken me dit soort statistieken vrij onbetrouwbaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh, wat betreft het verschil tussen de blauwe en de gele lijn: de gele is van Yahoo, de blauwe van Google. Google indexeert gewoon veel meer pagina's dan Yahoo. Ook indexeren ze niet exact dezelfde set pagina's. Afwijkingen heb je dan snel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
GYB = Sorted on Google, Yahoo! and Bing
YGB = Sorted on Yahoo!, Google and Bing Ik snap hem nog niet. Als ze datgene wat achter de komma komt hadden weglaten wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nog een toevoeging nav je nieuwe grafiek: de blauwe lijn geeft het totaal aantal hostnames aan, wat rond de 700 ligt inderdaad, maar de rode lijn geeft het aantal werkelijk actieve aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, die begreep ik, die GYB/YGB nog steeds niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoelde te zeggen dat je misschien je antwoord moet bijstellen naar rond de 200 miljoen. Ik heb de beschrijving van de test gelezen op de link die je gaf. De active hostnames is het totaal aantal hosts met een UNIEKE site die antwoord gaf. Alle hosts die naar dezelfde sites verwijzen of helemaal geen antwoord gaven, werden niet meegenomen in die telling. Als je dus vraag, hoeveel sites zijn er, denk ik dat je naar de active hosts moet kijken en niet naar het totaal aantal, want dan tel je dubbele sites en niet-bestaande/offline sites ook mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het verschil tussen GYB en YGB wordt ook in je eerste link uitgelegd: "The estimated minimal size of the indexed World Wide Web is based on the estimations of the numbers of pages indexed by Google, Bing, Yahoo Search. From the sum of these estimations, an estimated overlap between these search engines is subtracted. The overlap is an overestimation; hence, the total estimated size of the indexed World Wide Web is an underestimation.
Since the overlap is subtracted in sequence, starting from one of the four search engines, several orderings (and total estimations) are possible. We present two total estimates, one starting with Yahoo (YGB) and one starting with Google (GYB). The figure reported at the top of the page refers to the YGB estimation."
ItisILeClerc
11 jaar geleden
700 miljoen, is dat wel met deze erbij?
Dit veranderd steeds omdat er elke vier minuten wel zo'n 2 à 3 websites bijkomen. Het ligt nu rond de 40-50 miljard maar over een jaar zijn deze cijfers weer veel hoger!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind 't nog niet zo'n plus waard, er is totaal geen onderbouwing, er worden alleen maar wat cijfertjes in de groep gegooid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een min voor dit antwoord: 40 Miljard is het (getelde) aantal webpagina's en niet het aantal sites, dat ligt beduidend lager (625 miljoen of zo). Voorspellen hoeveel pagina's (of sites) er over een jaar zijn is koffiedikkijken, en 'veel meer' is al helemaal geen antwoord, maak dan een schatting gebaseerd op historische gegevens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad Adrie. Zo zie je maar weer, even vlug een paar cijfertjes van internet plukken, maakt nog geen (goed) antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tuurlijk komen er steeds meer bij, en die 40miljard was idd het aantal webpagina's, vergissing.
Maar dat d'r steeds meer bijkomen is toch logisch?! Moet ik zelfs zo iets simpels nog onderbouwen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat er meer bijkomen hoef je niet te onderbouwen. Hoe je aan je antwoord, aan de cijfers komt, wel.