Ik heb van een interne harde schijf een externe harde schijf gemaakt doormiddel van een enclosure te gebruiken?

nou is mijn volgende probleem: windows installeert het
stuurprogramma, en herkent de externe harde schijf, maar ik kan geen data toevoegen of verwijderen. volgens mij
moet je ook iets met die jumpers doen?

Zo ja wie kan mij helpen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
moet je hem niet gewoon partitioneren/ formateren ?
zie schijfbeheer ?
of zie je de data wel maar kan je er niets mee ?

Antwoorden (2)

Voor de zekerheid alle jumpers eruit halen, maar Windows ziet deze schijf als een Mass Storage Drive via USB-bridge, dus dat zou niet moeten uitmaken. Ga naar Control Panel en dan naar Disk Management. Je moet dan even die ext. disk Initialiseren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien zit er in of op de behuizing een knopje waarmee de schijf alleen lezen wordt. Zou je dat omzetten wordt ie weer lezen én schrijven. Als je een melding krijgt in de zin van "Controleer of de schijf tegen schrijven is beveiligd" is dit zo goed als zeker de oplossing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar ik kan er niet bij komen! ik kan hem alleen benaderen via apparaten & printers niet via windows verkenner!
dus "That's the problem"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat schakelaartje zit ook niet in apparaten oid, maar in of op de behuizing. Het is een echte schakelaar, zo-een die je met de hand moet bedienen, niet met de muis. Heel misschien zit er een of ander hulpprogrammaatje of een handleidinkje bij die behuizing dat je verder kan helpen. Als "het niet herkennen in de verkenner" het probleem is, moet je je vraagstelling aanpassen, dat is namelijk iets compleet anders dan wat nu hierboven staat.