hoe krijg ik iets van het grote bureaublad of van het snelstartmenu naar de kleine werkbalk onderaan?

Graag zou ik mozilla en facebook snel kunnen openen. Superhandig als ik dat zou kunnen doen via een icoontje onderaan mijn scherm. Daar staat nu "(mijn gebruikersnaam)", "openbaar", "computer", "lenovo care", "picasa" en "configuratiescherm". Ik zou dat graag vervangen door dingen die op mijn groot bureaublad ook al staan, dus "facebook", "goeie vraag", "mozilla". Op die manier kan ik een document open laten en toch naar een site gaan zonder dus eerst naar mijn groot bureaublad te gaan (waar naar deze zaken een snelkoppeling staat).
Maar als ik die kleine icoontjes verwijder, zijn ze ook weg van mijn grote bureaublad. Omgekeerd kan ik een pictogram niet kopiëren van mijn grote bureaublad naar het kleine onderaan.
Hoe pak ik dat dan wél best aan?

Antwoorden (2)

Rechts-klik op het icoontje op je bureaublad en kies voor "aan taakbalk toevoegen". Je kan het ook rechtstreeks naar je taakbalk slepen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Indien je ze niet direct van je bureaublad naar de taakbalk kan slepen, dan moet je nog even je taakbalk ontgrendelen: rechtermuisklik terwijl de muis boven de taakbalk 'hangt', klik op taakbalk ontgrendelen (of soortgelijke engelse tekst).
Daarna kan je gewoon slepen.

Je kan ook, welk programma je ook zit, eerst tegelijk op de windows key + m drukken. Dan ga je direct naar je bureau blad en kan je alle snelkoppelingen klikken.
Daarna kan je met alt-tab tussen programma's schakelen. (feitelijk heb je dat plaatsen op je taakbalk dan helemaal niet nodig; mocht het niet lukken).