hoe kunnen oude films verkrijgbaar zijn op blu-ray?

zijn deze films wel net zo mooi, als een nieuwe film in blu-ray, of hebben ze gewoon de beelden geupgrade?
ik zou me bijvoorbeeld voor kunnen stellen dat nieuwe films zo gemaakt worden dat ze op een blu-ray schijf kunnen, maar dat oude films hier gewoon niet op ingesteld zijn
misschien beetje vage uitled
maar wie weet het?
groetjes jamie

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het hangt wanneer en in welke kwaliteit de film oorspronkelijk gemaakt is en of de film voor de bioscoop of TV gemaakt is. Veel materiaal is in zeer goede kwaliteit beschikbaar, maar er zit een hoop bagger tussen (van het soort 'snel geld verdienen'). Van de laatste soort hoef je echt geen Blu Ray disc te kopen. Daarna komt het upscalen en sommige films is het oorspronkelijk materiaal met veel moeite echt verbeterd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

We noemen dat 'upscalen'. En daarmee is het een soort nep-HD, want de kwaliteit is zo goed als het origineel, daar kun je niets bijverzinnen. Ook als de landelijke omroepen gaan uitzenden in HD, zal het merendeel geupscaled zijn.
AWM
14 jaar geleden
Dat is afhankelijk van de kwaliteit van het origineel. Als het origineel erg goed is (wat zelden zo is bij oude films) dan is het goed te doen om de kwaliteit op HD te krijgen, maar bij de slechte films krijg je dus dat hele upscaling verhaal.