Waarom werken geen 3G/4G mobiele dataverbindingen in het vliegtuigen?

Toegevoegd na 1 minuut:
*vliegtuig dus, spelfout

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

zolang je dicht bij een raampje zit en het vliegtuig nog op de grond staat dan heb je nog wel verbindingsmogelijkheid. Op 10 km hoogte zit je veel te ver van GSM-masten op de grond vandaan, bovendien werkt de vliegtuigromp als kooi van Faraday zodat het te zwakke signaal nog verder tegengewerkt wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jawel, maar de raampjes zijn gaten in de kooi, als je met je gsm bij het raampje zit dan kun je gewoon bellen en internetten.
Luister maar hoeveel mensen al een welkomst sms krijgen als het vliegtuig naar de gate taxiet.