Kan ik het berreik van het internet vergroten?

Hallo mensen
Ik werk voornamelijk thuis maar dat doe ik op onze zolder met een computer maar steeds dan heb ik geen of 1 balkje internet.
Is er een mogelijkheid om het bereik te vergroten?
En ik gebruik Ziggo als dat iets uitmaakt.
Alvast bedankt

Weet jij het antwoord?

/2500

Hoi! Natuurlijk is hier een oplossing voor :) Wij hadden hier thuis ook veel problemen mee en toen hebben wij van Apple een Airport Express aangeschaft. Deze kost 79,- maar hiervoor wordt het Wi-Fi met 3x zo'n sterke straal verbeterd. De Airport Express is aan te schaffen in de officiële Apple Store, of bij een reseller. Verder is deze natuurlijk ook online te bestellen. Toegevoegd na 1 minuut: Ook zijn er mogelijkheden om er via je pc draadloos mee te printen er zitten er nog meer leuke functies in. Sorry voor de prijsverwarring, hij is 101,- ipv 79,-. Wij hadden nog een oude versie besteld. Excuus.

Bronnen:
http://www.apple.com/nl/airportexpress/

Internet is ongeveer overal op aarde. Maar waarschijnlijk bedoel je je Wi-FI signaal. Hopelijk kan je een instelling van de TX Power aanpassen op je router, dan stel je dat zo hoog mogelijk in. Toegevoegd na 4 minuten: Of koop een super goedkope extra router. Zet daar dan de gratis firmware DD-WRT op vanaf http://dd-wrt.com En dan stel je hem in als repeater. Dat werkt het beste.

Koop gewoon een extra draadloze router en een kabel das de goedkoopste oplossing en zet die dan op een hogere plek in huis

5 manieren om je wifi signaal te verbeteren: 1) Plaats de wifi router op een goede plek Stop de router niet ver weg in een kastje, het signaal heeft de vrije ruimte nodig om naar je apparatuur te kunnen stralen. Zet het apparaat ook niet direct naast andere apparatuur dat signalen uitzend en niet naast stroomkabels. Dat zijn allemaal dingen die het signaal kunnen verstoren. Dus zeker niet in de meterkast, waar veel mensen hem hebben weggestopt. 2) Zorg voor up-to-date software Zorg ervoor dat de router over de laatste software beschikt. Softwarefoutjes kunnen het goed functioneren in de weg zitten. Updates zijn ervoor om die foutje op te lossen. Tevens zijn nieuwere versies van wifi sneller dan de oudere. Het is geen logische serie opeenvolgende getallen, maar wifi met de N (staat vaak als 802.11n beschreven) is de nieuwste op dit moment. A, B en G de oudere. 3) Kies het minst gebruikte kanaal Op plekken waar meerdere wifi routers gebruikt worden kan het druk zijn in de lucht. Een router kan op verschillende kanalen worden ingesteld, net als de radiografische autootjes waar we vroeger mee speelden, om te voorkomen dat ze elkaar in de weg gaan zitten. De wat duurdere wifi router kiezen zelf het beste kanaal. De wat goedkopere hebben wat hulp nodig van de eigenaar, die dat bij de instellingen kan veranderen. Er is software voor die alle wifi signalen in je buurt scant in clusief op welk kanaal ze zitten. Kies vervolgens de rustigste en kies die bij de instellingen van de wifi router. (Mac: iStumbler, Windows: inSSIDer) Deze software kun je ook gebruiken om de signaalsterkte te controleren en te zien of de aanpassingen die je doet effect hebben en welke het beste hebben gewerkt in jou situatie. 4) Richt het signaal de goede kant op Als de wifi router in de hoek van je huis staat hoeft het niet naar de straat toe te zenden, maar liever naar de achtertuin. Met een blikje* kun je al een heel eenvoudig het signaal richten, of even knutselen met wat papier en aluminiumfolie. *geweldige tip !!!! Zie http://www.wikihow.com/Make-a-Wi-Fi-Booster-Using-Only-a-Beer-Can 5) Installeer een ‘repeater’ Een wifi router heeft niet een onbeperkt bereik, maar je kunt het wel versterken. In de handel zijn apparaatjes te koop die het bereik van je bestaande wifi netwerk uitbreiden. Ze pakken het wifi netwerk op op een een plek waar ze zelf bereik hebben en verspreiden die weer opnieuw zodat het bereik vergroot wordt.

Bronnen:
http://lifehacking.nl/windows/5-manieren-o...

Zelf gebruik ik Powerwifi. Werkt prima. Kun je ook nog meenemen op vakantie.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100